Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea Nasa care schimbă tot ce se ştia despre Mercur! Cercetătorii nu o pot explica

Sursa foto: foto: passion4science.wordpress.com
22 Mar 2012   •   19:29

Într-o serie de lucrări publicate săptămâna aceasta în revista Science, cercetătorii Nasa au evidenţiat "găuri" ciudate găsite pe suprafaţa planetei Mercur.

Aceste cratere au forme neregulate, şi par a fi formate în depozitele luminoase care au fost excavate de către meteoriţi.

Echipa sondei Messenger nu poate fi sigură de ce le-a provocat, dar caracteristici asemănătoare au fost descoperite şi pe Marte.

Sonda Messenger a reuşit să surprindă pentru prima dată imagini de pe întreaga planetă Mercur, inclusiv zone care până acum nu fuseseră observate.

Ce este cel mai ciudat, faptul că la polii planetei au fost descoperite zone cu apă îngheţată. Acest lucru nu se credea posibil, deoarece Mercur este planeta cea mai apropiată de Soare, iar temperaturile la suprafaţa ei ating chiar 400 de grade Celsius.

Mercur a fost prima dată vizitat de către sonda Mariner 10 încă din anul 1970. Diametrul planetei este de 4,880 hm, aproximativ o treime din mărimea Pământului.

Încă din anii 1990, au fost observate pete luminoase pe suprafaţa planetei, însă cercetătorii nu le-au putut explica. De abia acum, în urma imaginilor redate de sonda Messenger, şi-au dat seama că "petele luminoase" reprezintă zone cu apă îngheţată.

Sonda Messenger a fost lansată in 2004. Abia anul trecut, însă, s-au obţinut primele date despre Mercur. NASA a anunţat recent că misiunea va fi extinsă până în 2013, precizează BBC.

Subiecte în articol: Mercur cercetatori