Antena 3 CNN Life Știinţă O lume acvatică ce pluteşte în cosmos. Planeta de apă, descoperită în afara sistemului nostru solar

Sursa foto: Foto: www.skyandtelescope.com
22 Feb 2012   •   13:40
Un nou tip de planetă, situată în afara sistemului nostru solar, a fost descoperită de savanţi. Planeta este alcătuită în principal din apă şi înconjurată de o atmosferă densă şi umedă, informează AFP.

Astronomii au făcut aceste descoperiri examinând datele care caracterizează exoplaneta GJ1214b, descoperită în 2009 de telescopul spaţial Hubble.

Sistemul solar conţine trei feluri de planete: telurice sau stâncoase, după modelul Terrei (Mercur, Venus şi Marte), gigantice gazoase (Jupiter şi Saturn) şi gigantice îngheţate (Uranus şi Neptun).

Potrivit astronomului Zachory Berta de la Centrul de astrofizică Harvard-Smithsonian (CFA), noua planetă reprezintă o lume acvatică, înconjurată de o atmosferă densă şi caldă.

"GJ1214b nu seamănă cu nicio altă planetă pe care o cunoaştem. O mare parte din masa ei este alcătuită din apă", a explicat omul de ştiinţă.

Diametrul planetei, situată la doar 40 de ani-lumină de Terra, în direcţia constelaţiei Ophiuchus, este de 2,7 ori mai mare decât cel al Pământului. Greutatea ei este de de şapte ori mai mare decât a Terrei.

Planeta orbitează în jurul stelei sale aflată la o distanţă de 2 milioane de kilometri. Temperatura de la suprafaţa planetei este de circa 232° Celsius.

Densitatea ei este mai mică decât cea a Terrei, fapt ce sugerează că ea conţine mai multă apă decât are Pământul.

"Temperaturile înalte şi presiunile mari ar putea forma materiale exotice precum „gheaţă caldă” sau „apă superfluidă”, substanţe care sunt complet străine de experienţele noastre zilnice", a declarat Berta.

Subiecte în articol: planeta sistem solar Terra