Antena 3 CNN Actualitate Media Online-ul "bate" printul şi la cititori, şi la publicitate

Online-ul "bate" printul şi la cititori, şi la publicitate

Online-ul "bate" printul şi la cititori, şi la publicitate
Sursa foto: Foto: www.uky.edu
14 Mar 2011   •   14:50

Pentru prima dată, cititorii din mediul on-line şi veniturile din publicitate înregistrate în Statele Unite au depăşit piaţa ziarelor tipărite, informează Yahoo News.

Venitul din publicitatea on-line din SUA l-a depăşit pe cel al ziarelor în 2010, potrivit ultimului raport din proiectul Centrului Pew Research pentru Excelenţă în Jurnalism. De asemenea, în urma studiului s-a constatat că mai multe persoane, respectiv 46% dintre americani, se informează de cel puţin trei ori pe săptămână din mediul on-line, comparativ cu 40% care au spus că ei citesc ştirile din ziare.

"Migrarea către Web se accelerează, iar adoptarea rapidă a computerului şi răspândirea smartphone-urilor contribuie la acest lucru", spune Tom Rosenstiel, director al Proiectului pentru Excelenţă în Jurnalism.

Cele mai recente studii arată că ziarele au avut de suferit nu numai de la încetinirea creşterii economice atunci când agenţiile de publicitate şi-au închis portofelele, dar şi că mai multe persoane optează pentru mediul on-line, atunci când vine vorba de ştiri, informaţii şi chiar agenţii de publicitate.

Marile companii care deţin ziare precum Gannett, New York Times şi McClatchy au raport un declin al vânzărilor din publicitate, în timp ce alte mijloace de informare în masă, precum televiziunea, se bucură de o creştere a vânzărilor în publicitate. În 2010, s-a constatat că veniturile ziarelor din publicitate au scăzut cu 46% în ultimii patru ani, la o valoare estimată de 22,8 miliarde de dolari, cu o suplimentare de trei miliarde pentru publicitatea on-line, mai arată raportul. 

Ziarele tipărite au simţit cel mai bine impactul acestei pierderi, inclusiv numărul jurnaliştilor fiind în scădere. Redacţiile funcţionează în prezent la 30% din capacitatea la care erau în anul 2000. În această situaţie, numai 23% dintre americanii chestionaţi au spus că ar plăti cinci dolari pe lună pentru o versiune on-line, în cazul în care ziarul lor local ar înceta să mai existe.

×
Subiecte în articol: print venituri publicitate
Parteneri
ANM: Zonele cele mai afectate de praful saharian
x close