Inspectorii ANAF vor să ştie cine, când şi unde se căsătoreşte, dar și cine şi când este botezat sau cine a murit şi primeşte pomană. În ultimele zile, ANAF a trimis notificări către toţi patronii de restaurante şi săli de evenimente. Începând cu această lună, fiecare patron trebuie să trimită un raport cu ce evenimente are programate, cum a plătit clientul şi ce meniuri a ales. Antreprenorii sunt deranjaţi şi spun că aceste măsuri se vor vedea în cheltuielile clienţilor, mai ales.
Fie că te căsătoreşti sau îţi botezi copilul, ANAF va şti foarte clar cât ai plătit pentru petrecerea mult visată. Este noua măsură a statului pentru a preveni evaziunea fiscală.
„Acum două zile, am primit o notificare prin care trebuie să notificăm toate contractele din perioada 20 August-31 Decembrie care trebuie să cuprindă nume, prenume, telefon şi toate datele de identificare”, a declarat Ion Fugaru - organizator evenimente.
Mai exact, patronii de restaurante vor fi nevoiţi să înştiinţeze ANAF la maximum cinci zile după ce semnează un contract. Patronii de locații trebuie să stipuleze și prețul meniului sau al felurilor de mâncare servite, dar și ce sumă au încasat drept avans şi prin ce modalitate a fost efectuată plata acestuia.
„Eficienţa ar putea să fie în măsura în care doar Horeca e cea care face evaziune şi nu produce pentru România.
Nu suntem angajaţii ANAF să dăm, să livrăm documente”, a declarat Pavel Brînzei, administrator restaurant.
Mirii se tem că prețurile unui eveniment privat vor creşte semnificativ
Lista de servicii oferite va trebui să fie completă. De pildă, oricare alte servicii oferite de organizator, dar şi costul acestora vor fi notate şi ele pentru a ajunge în atenţia inspectorilor fiscali.
Mirii se tem că din cauza aceasta, costurile unui eveniment privat vor creşte semnificativ.
„E evenimentul meu şi nu cred că ar trebui să vină ei să ceară informaţii despre un eveniment personal. E o idee proastă, nu cred că va avea un rezultat”, spune Vlad Badea, mire.
În spatele acestei măsuri, ANAF are o singură speranţă. Inspectorii speră că astfel, patronii nu vor mai vinde marfă la negru şi automat vor aduce mai mulţi bani la bugetul statului. Totodată, clienţii ar fi automat obligaţi să declare către ANAF cât au câştigat din cadourile oferite pentru a plăti impozit pe profit.