Dieta pentru energie şi concentrare. Nutriţionistul Lygia Alexandrescu ne spune ce să mâncăm când lucrăm de acasă şi trebuie să dăm randament

de Georgiana Adam    |    09 Dec 2020   •   09:45
Dieta pentru energie şi concentrare. Nutriţionistul Lygia Alexandrescu ne spune ce să mâncăm când lucrăm de acasă şi trebuie să dăm randament Pixabay

Este important de stiut ca ceea ce mancam influenteaza in mare masura capacitatea noastra de concentrare, dar si in general starea noastra emotionala.

Exista asadar, o serie de alimente care pot imbunatati, prin consumarea lor, functiile creierului, a spus nutriţionistul Lygia Alexandrescu, miercuri, la Antena 3.

Spre exemplu, o dieta bogata in acizi grasi esentiali omega 3 poate ajuta la mentinerea vaselor de sange de la nivel cerebral libere si neobturate si la o functionare corespunzatoare a celulei nervoase. Si acest lucru se poate realiza foarte simplu consumand de doua ori pe saptamana peste. 

Alimente care inhiba activitatea cerebrala

Pe de alta parte exista si substante alimentare care inhiba activitatea cerebrala. Alcoolul si alimentele cu indice glicemic foarte mare sunt astfel de exemple, care pot cauza modificari ale nivelului glicemiei, cu impact major asupra comportamentului, a explicat nutriţionistul.

Printre alimentele care stimuleaza activitatea cerebrala se pot aminti: avocado, banana, drojdia de bere, broccoli, pepenele galben, ouale, carnea de curcan, peste (crap, scrumbie, somon), semintele de in, germenii de grau, portocala, orezul brun, legumele cu frunze verzi, soia, kefirul.

Dieta pentru energie şi concentrare

Substantele care trebuie cat mai putin consumate sau chiar eliminate pentru o buna sanatate a mintii sunt: alcoolul consumat in exces, colorantii alimentari artificiali, indulcitorii artificiali, extractele de cola, bauturile carbogazoase dulci baute constant, grasimile hidrogenate, nicotina, abuzul de paine alba si nu in ultimul rand, supraalimentatia, recomandă Lygia Alexandrescu.

Fiecare dintre aceste substante au mecanisme de actiune diferite: alcoolul distruge efectiv celula nervoasa, nicotina cauzeaza constrictia capilarelor si limiteaza fluxul sanguin la nivel cerebral, grasimile hidrogenate cauzeaza boala coronariana, colorantii artificiali au efecte negative, in special asupra dezvoltarii copiilor, zaharul rafinat si carbohidratii simpli dezechilibreasa organismul la nivel metabolic (hipoglicemie, diabet), etc.

Alimente care îi plac creierului

Trebuie asadar, retinut faptul ca alimentele preferate ale creierului sunt carbohidratii complecsi. 

Aceste substante au o molecula formata dintr-un numar mare de atomi, motiv pentru care digestia lor la nivel intestinal dureaza mai mult si astfel carbohidratii simpli se elibereaza treptat, organismul fiind aprovizionat constant cu glucide simple. Astfel, pancreasul nu va fi fortat sa secrete cantitati mari de insulina iar hipoglicemia va fi prevenita, spune Alexandrescu.

O dieta bogata in fructe, legume, cereale, lactate si peste poate fi unul din ingredientele principale ale secretului unei memorii bune, al unui fond psihic echilibrat si al unei mari capacitati de concentrare.

Parteneri
x close