Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperire fabuloasă a telescopului spațial Kepler. Astronomii au identificat peste 100 planete noi

19 Iul 2016   •   16:10

O echipă internaţională de astronomi a confirmat luni descoperirea a încă 104 exoplanete prin intermediul telescopului spaţial Kepler, dintre care patru planete telurice aflate pe orbita aceleiaşi stele şi care ar putea prezenta caracteristici asemănătoare Terrei, conform unui material publicat de AFP.

Confirmarea descoperirilor făcute de Kepler, precum şi determinarea caracteristicilor acestor exoplanete au fost realizate de câteva observatoare de la sol, printre care şi performantul observator Keck aflat pe muntele Mauna Kea din Hawaii.

Telescopul orbital Kepler a făcut posibilă descoperirea a peste 4.600 de potenţiale exoplanete începând cu anul 2009, dintre care 2.326 au fost confirmate. Dintre cele confirmate, 21 se află la distanţa optimă faţă de stelele în jurul cărora gravitează pentru a putea dispune de apă în stare lichidă la suprafaţă (dacă planeta se află prea departe de sursa de energie stelară atunci apa îngheaţă, iar dacă se află prea aproape se evaporă).

Sursă: Agerpres