Antena 3 CNN Life Știinţă Descoperirea care i-a uimit și pe cercetători. Nimeni nu se aștepta la asta

Descoperirea care i-a uimit și pe cercetători. Nimeni nu se aștepta la asta

Sursa foto: Foto: abc.net.au
19 Dec 2012   •   17:42

De mult timp se crede că steaua numită Tau Ceti, vizibilă cu ochiul liber, strălucește singură. Însă cercetătorii au fost uimiți să descopere 5 planete care orbitează în jurul acesteia, una dintre aceastea fiind potențial locuibilă, scrie AFP.

Tau Ceti este o stea apropiată de Soare și seamănă foarte mult cu acesta. Steaua face parte din constelația Balenei, mulți ani fiind în centrul atenției oamenilor de știință care căutau o posibilă formă de viață extraterestră.

Cercetătorii nu se așteptau să detecteze vreo planetă în jurul stelei, până în momentul în care o echipa de oameni de știință au testat o nouă tehnică de colectare a datelor astronomic. Tehnica este capabilă să detecteze semnale de două ori mai puternice decât în trecut.

"Am ales Tau Ceti (...) pentru că ne aşteptam să nu conţină niciun semnal. Este atât de strălucitoare şi de asemănătoare cu Soarele nostru, încât reprezintă «o masă de testare» ideală pentru ne verifica metoda de detectare a planetelor de talie mică", a declarat Hugh Jones, de la Universitatea Hertfordshire din Marea Britanie.

Planetele care orbitează în jurul stelei au o masă de două până la de șase ori mai mari decât Terra. Una dintre acestea ar putea fi locuibilă, deoarece se află într-o zonă nici prea caldă, nici prea rece și ar permite exitența unei atmosfere și a apei în stare lichidă.

"Tau Ceti este una dintre cele mai apropiate vecine cosmice ale noastre, atât de strălucitoare încât vom putea să studiem atmosferele planetelor sale într-un viitor nu foarte îndepărtat", a spus James Jenkins, profesor la Universitatea din Chile, care a participat la realizarea acestui studiu, publicat în revista Astronomy & Astrophysics.

Subiecte în articol: viata extraterestra