Antena 3 CNN Life Știinţă Planeta care i-a uimit pe cercetători. Nimeni nu se aștepta la o asemenea descoperire

Sursa foto: Foto: reuters.com
08 Noi 2012   •   18:51

O echipă anglo-germană de astronomi a descoperit o nouă planetă care orbitează în jurul unei stele apropiate, la o distanță potrivită pentru a avea un climat asemănător Pământului și care ar putea susține viața, scrie reuters.com.

Echipa a descoperit de fapt trei noi planete care orbitează în jurul unei stele la 44 de ani lumină depărtare, dar numai una din ele se află în așa numita Goldilocks Zone, planetă care orbitează în jurul unui Soare, în așa fel încât temperaturile sunt nici prea calde, nici prea reci pentru ca apa să existe.

”Steaua HD 403074 este o stea perfectă, veche, astfel încât nu există nici un motiv pentru ca o astfel de planetă să nu susțină un climat asemănător Pământului”, a declarat Guillem Angla-Escude de la Universitatea Goettingen din Germania, care a condus cercetarea cu Mikko Tuomi de la Universitatea din Hertfordshire din Marea Britanie.

Planeta are o masă de cel puțin șapte ori mai mare decât a Pământului, dar aceasta orbitează la aproximativ aceeași distanță de Soare, ceea ce înseamnă că primește o cantitate similară de energie solară ca Pământul.

Planeta, numită HD 40307g, este parte a unui sistem care se credea înainte că este format doar din 3 planete, toate în orbite prea aproape de Soare încât să suporte apă în stare lichidă.

Subiecte în articol: astronomi