Antena 3 CNN Life Știinţă Studiu: Există 17 miliarde de planete de dimensiunea Pământului în Calea Lactee

Studiu: Există 17 miliarde de planete de dimensiunea Pământului în Calea Lactee

Sursa foto: Foto: Agerpres/AP
de M.T.    |    08 Ian 2013   •   13:05

Calea Lactee are cel puţin 17 miliarde de planete de dimensiunea Pământului, potrivit unui studiu publicat luni şi citat de AFP.

Folosind telescopul Kepler, astronomii au aflat că aproximativ 17% dintre stele aflate în galaxia noastră au o planetă cu o dimensiunea apropiată de cea a Terrei în orbita lor.

Se ştie faptul că în Calea Lactee există aproximativ 100 de miliarde de stele, ceea ce înseamnă că una din şase stele are o planetă de dimensiunea Pământului în jurul său.

Descoperirea nu înseamnă automat că toate aceste planete din afara sistemului nostru solar (exoplanete) pot fi locuibile, deşi cresc şansele găsirii unor planete similare cu Terra.

Prima planetă asemănătoare Pământului a fost descoperită în 2009, la puţin timp după lansarea pe orbită a telescopului Kepler, de o echipă condusă de Francois Fressin, de la Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

De asemenea, tot cu ajutorul telescopului Kepler, au fost descoperite 461 de posibile noi planete, patru dintre acestea fiind aproape de două ori mai mari decât Pământul şi orbitând într-o „Zonă locuibilă”, adică zone care permit existenţa apei în stare lichidă pe suprafaţa planetei, ceea ce ar putea face posibilă viaţa.

Subiecte în articol: Calea Lactee astronomi descoperire