Antena 3 CNN Mediu Păcăleală de 1 aprilie: Milioane de utilizatori ai unui joc celebru au avut parte de o surpriză din partea unor activişti de mediu

Păcăleală de 1 aprilie: Milioane de utilizatori ai unui joc celebru au avut parte de o surpriză din partea unor activişti de mediu

O asociație de mediu a profitat de ziua de 1 aprilie pentru a comunica un mesaj important folosind un joc celebru cu milioane de utilizatori.

de Redacția Antena 3 CNN    |   

Sea Shepherd France, o asociaţie care militează pentru protejarea mediului înconjurător, a avut o iniţiativă inedită de a comunica de 1 aprilie efectele grave ale pescuitului excesiv, folosind un joc video care are peste trei milioane de utilizatori.

Practic, activiștii de mediu au folosit o versiune piratată a unui joc celebru numit "Dave the Diver", în care utilizatorul întruchipează un scufundător, Dave, care explorează fundurile marine şi prinde peşti în timpul zilei, iar noaptea administrează un restaurant de sushi.

Profitând de ziua de 1 aprilie, jocul piratat a rulat de această dată fără pești, iar la un moment dat utilizatorii l-au văzut pe ecran pe Paul Watson, fondatorul Sea Shepherd, care a profitat de ocazie pentru a lansa un semnal de avertisment adresat pescarilor virtuali.

"În fiecare zi, mii de jucători ca tine golesc virtual mările pentru a pune ceea ce pescuiesc în meniul restaurantelor lor de sushi", afirmă în el în acest videoclip cu o durată de 30 de secunde.

"Sunt aici pentru a vă arăta cine este adevăratul şef suprem....eu! Acum va trebui să vă confruntaţi cu consecințele faptelor voastre", adăugă Paul Watson,  în videoul care arată versiunea piratată postată pe pagina de Facebook Sea Shepherd France.

Potrivit activiștilor, mesajul a avut ca scop o acţiune de conștientizare către toţi cei care trăiesc în universul jocurilor video fără să îşi pună întrebări despre consecințele faptelor lor în lumea reală.

"Este un joc care contravine spiritului de conservare a oceanelor", spune Lamya Essemlali, care aminteşte că "pescuitul excesiv este în prezent ameninţarea numărul unu la adresa supravieţuirii oceanelor", notează Agerpres.ro. 

Lansat în iunie 2023 şi dezvoltat de compania sud-coreeană Mintrocket, filială a editorului de jocuri Nexon, "Dave the Diver" a fost unul dintre succesele surprinzătoare ale anului trecut, cumulând peste 3 milioane de vânzări în doar şase luni.

TOP articole pe Antena 3 CNN:
Parteneri
Cele mai noi știri pe ANTENA 3 CNN
» Vezi toate știrile
Supermarketul din România care oferă 60 de bani pe orice sticlă reciclată