Antena 3 CNN Economic Auto Comisarul-şef Gino Boşman: ?Intensificarea traficului a dus la degradarea siguranţei rutiere?

Comisarul-şef Gino Boşman: ?Intensificarea traficului a dus la degradarea siguranţei rutiere?

Comisarul-şef Gino Boşman: ?Intensificarea traficului a dus la degradarea siguranţei rutiere?
12 Iun 2008   •   14:43

Trei dintre cele mai aglomerate drumuri naţionale din România vor fi supravegheate drastic în următoarele două luni. Peste 700 de poliţişti vor patrula pe DN1, DN2 şi DN7, în încercarea de a reduce numărul accidentelor. De asemenea, pe cele trei drumuri naţionale vor fi nu mai puţin de 75 de radare, într-o campanie de siguranţă rutieră. Invitat la emisiunea „Live” cu Anca Florea, de la News FM, comisarul-şef Gino Boşman, adjunctul şefului Direcţiei Poliţiei Rutiere din cadrul IGP, a declarat că numărul accidentelor a crescut din cauza traficului tot mai intens.

„Suntem preocupaţi de această situaţie. Ceea ce s-a întâmplat miercuri este o încercare pentru a pune stavilă creşterii numărului accidentelor şi pentru a proteja într-o mai mare măsura viaţa participanţilor la trafic. În spatele statisticilor stă însă o realitate foarte crudă. Drumurile sunt supuse unui trafic foarte intens. În special DN1, care este coloana vertebrală a traficului românesc, suportănd până la 50.000 de vehicule pe zi pe secţiunea Bucureşti – Braşov. Cu cât traficul este mai intens, cu atât probabilitatea de a se întâmpla ceva este mai mare”, a spus Gino Boşman.

Tot fluxul mare de maşini reprezintă şi cauza pentru care noul Cod Rutier, cu care poliţia se lăuda că va reduce numărul accidentelor, nu şi-a atins scopul. „Nu putem spune că reprezintă un eşec acel cod rutier. În 2006 au fost reduceri substanţiale a victimizărilor, dar în 2007 acestea au crescut. Totuşi, să nu uităm că în 2007 s-au deschis graniţele şi că există un flux mai mare de maşini de atunci. Este clar că intensificarea traficului a dus la degradarea siguranţei rutiere”, a adăugat comisarul-şef.

Astfel, singura soluţie a rămas o acţiune concentrată a Poliţiei Rutiere. „Avem experienţa unor campanii scurte realizate cu efective mărite, care au dat rezultate bune”, spune Boşman. „Sperăm că această campanie, cu durata de două luni de zile, va veni să certifice regula. Poliţiştii care vin în sprijinul nostru sunt colegii de la Poliţia Publică”, a mai declarat el.

O altă problemă, ridicată de ascultătorii News FM, o reprezintă prezenţa în trafic a minorilor pe scutere. „Suntem şi noi preocupaţi de aceşti tineri pe scutere, care uită de orice fel de reguli. Căutăm ca prin acţiunile pe care le avem să prevenim apariţia lor pe străzi. Din păcate şi legislaţia europeană este permisivă, dar acolo există o disciplină civică mai bună decât la noi. Suntem alături de propunerea de a interzice minorilor să conducă scutere şi se află printre modificările de legislaţie pe care dorim să le facem”, a mărturisit Boşman.

Adjunctul şefului Direcţiei Poliţiei Rutiere a lămurit în cadrul emisiunii „Live” cu Anca Florea şi problema radarelor ascunse, aflate în maşini neinscripţionate. „Noi putem acţiona cu radare oricum, nu este prevăzut în lege că trebuie să fie cu mijloace de transport inscipţionate şi că acestea trebuie poziţionate la vedere”, a explicat Boşman, care în final a făcut un apel la conducătorii auto „să respecte regulile circulaţiei, să se respecte între ei şi să fie înţelegători”, acum, în pragul sezonului estival.

Antena3.ro
 

×
Parteneri
El este românul care a rămas fără o mână, în Italia
x close