Ofensiva Renault-Nissan pe piaţa din India

06 Sep 2007   •   16:16
Ofensiva Renault-Nissan pe piaţa din India
Companiile Renault şi Nissan Motor au anunţat că vor deschide, la începutul anului viitor, un centru tehnic în Chennai, în sudul Indiei, care va susţine serviciile de inginerie şi alte activităţi derulate în fabricile celor doi fabricanţi auto din întreaga lume. Centrul va furniza o serie de servicii, inclusiv suport pentru construcţia de maşini, design, managementul costurilor şi dezvoltarea sistemului informatic. Până în 2010, noul centru va însuma peste 1.500 de angajaţi. Parteneriatul franco-japonez vizează implicarea agresivă pe piaţa din India, cele două companii anunţând deja câteva proiecte de construcţii de maşini şi camioane, împreună cu parteneri locali ca Mahindra&Mahindra şi Ashok Leyland.

Renault a început recent şi negocierile cu Bajaj Auto, cel de-al doilea producător indian de motociclete, pentru a stabili dacă pot construi împreună o maşină de 3.000 de dolari, care să concureze cu modelul de 2.500 de dolari al Tata Motors. În acest proiect va fi inclusă şi compania Nissan.
Renault a deschis un centru de design în Mumbai, în luna iunie, unde vor fi concepute vehicule destinate atât pieţei locale, cât şi altor pieţe regionale.

Compania franceză deţine 44% din Nissan, în timp ce constructorul japonez are 15% din Renault. Grupul francez, care deţine şi Automobile Dacia, principalul constructor din România, a ocupat anul trecut locul nouă pe plan mondial cu 2,5 milioane de vehicule produse.

Antena3.ro

x close