Volkswagen Golf TwinDrive, primul pas al Germaniei spre automobilul complet electric

30 Iun 2008   •   14:36
Volkswagen Golf TwinDrive, primul pas al Germaniei spre automobilul complet electric
Volkswagen a prezentat un prototip hibrid al celebrului model Golf, ca urmare a unui program guvernamental al Germaniei, numit ?Fleet Test: electric drive vehicles?, anunţă Worldcarfans.com. Motorul maşinii a fost denumit ?TwinDrive?. Proiectul este menit a încuraja dezvoltarea automobilelor electrice care folosesc surse de energie regenerabilă (a luminii solare, a vânturilor sau a apelor curgătoare).

Această iniţiativă a guvernului german a adunat la un loc opt giganţi ai industriei din ţară, care au colaborat pentru a proiecta 20 de autmobile care folosesc motorizarea ?Twin Drive?. Volkswagen şi-a asumat răspunderea de a conduce acest proiect, oficialii companiei declarând că ?vom investi mai multe zeci de milioane pentru dezvoltarea acestei tehnologii?, potrivit Prof. Dr. Winterkorn, directorul VW.

În acelaşi timp, ministerul german al Mediului va contribui, de asemenea, cu mai multe milioane de euro la studiul care se va afla în desfăşurare până în 2012.



?Testarea flotei (nr ? eng. fleet) va aduce o importantă contribuţie în unificarea mobilităţii cu protecţia mediului ca rezultat al cooperării dintre companiile auto şi industriile care se ocupă cu producţia bateriilor şi a energiilor?, a declarat Ministrul Federal al Mediului, Sigmar Gabriel.

Acesta a subliniat că ?pentru prima oară, producătorii de energii s-au unit cu cei care le consumă pentru a forma o puternică alianţă. Dacă acest test este un succes, va fi considerat un semnal pozitiv, la nivel mondial, pentru protecţia mediului înconjurător?.

Golful Twin Drive prezentat de Volkswagen în cadrul acestui proiect produce 176 de cai putere şi foloseşte un sistem inteligent de operare care alege modul optim de operare, în funcţie de rută şi situaţie, oferind cea mai eficientă combinaţie între motorul electric şi cel cu combustie.



Sistemul Twin Drive este unul exact invers faţă de motorizarea hibridă obişnuită, motorul diesel (sau pe benzină) acţionând ca ?secundul? celui electric. Motorul electric are o autonomie de 50 de kilometri, fiind destinat în special oraşelor.





În afara lor intră în acţiune propulsorul diesel sau pe benzină, pentru o mai mare ?rază de acţiune?. În ceea ce priveşte consumul, nu au fost făcute publice cifre oficiale. Singurul indiciu a fost furnizat prin parcurgerea distanţei de 100 de kilometri între Postdam, centrul Berlinului şi înapoi.

Golful a consumat în acest caz electrcitate de numai 8 kw şi 2,5 litri de combustibil. Volkswagen speră că în 2010 va prezenta primul automobil complet electric, Golful TwinDrive fiind considerat primul pas în acest sens.

Fotografii: Worldcarfans.com

Antena3.ro

x close