Antena 3 CNN Life Știinţă Cineva ne vrea tot mai puţini. A fost creat virusul care poate DISTRUGE omenirea!

Sursa foto: Foto: helid.digicollection.org
27 Noi 2011   •   23:08

Un grup de oameni de ştiinţă a anunţat că pregăteşte lansarea unei cercetări întreprinse recent, în urma căreia a fost creat un virus gripal capabil să ucidă milioane de oameni, anunţă DailyMail.

Noul virusul a apărut în urma unor modificări genetice făcute asupra unei tulpine H5N1, acesta devenind mult mai infecţios. Răspunzător pentru studiu este virologul Ron Fouchier de la Centrul Medical Erasmus din Olanda, care a condus echipa de cercetători. Aceştia au descoperit că cinci mutaţii sunt suficiente pentru ca virusul să se poată răspândi mult mai uşor.

Cercetarea a fost făcută pentru a putea înţelege mai bine virusul H5N1 şi deşi Fouchier a declarat că "acesta este unul dintre cei mai periculoşi viruşi făcuţi vreodată în laborator", este hotărât să publice o lucrare pentru a explica procedura prin care a ajuns la acest rezultat.

Studiul a creat controverse mari, mulţi cercetători fiind de părere că ar fi fost mai bine ca această cercetare să nu fi fost aprobată. Temerile cele mai mari sunt legate de un posibil război biologic, ale cărui urmări ar fi de neimaginat.

Directorul Biroului Naţional American pentru Biosecuritate (NSABB), Paul Keim, a declarat că nu ştie de existenţa unui organism mai înfricoşător decât acesta. "Antraxul chiar nu pare periculos în comparaţie cu noul virus," a încheiat el.

Hidroelectrica anunţă perioada în care românii pot transmite indexul în aprilie