?Politicienii români au găsit metode inedite de a atrage votanţii, înaintea alegerilor locale din iunie?, comentează Reuters. ?De la a face paradă cu un elefant pe stradă, la a poza în Iisus pe un afiş electoral, sau a-şi înfăşura un prezervativ pe deget?.
În Constanţa, un candidat corpolent, supranumit ?Elefantul?, şi-a făcut campanie plimbând un elefant pe străzile oraşului. Victor Manea, canditatul în cauză a declarat că elefantul ?mănâncă mazăre?, amintind în mod ironic de numele actualului primar al Constanţei, Radu Ştefan Mazăre.
Reuters relatează şi despre un candidat din Arad care s-a fotografiat în ipostaze asemănătoare tabloului ?Cina ce de taină?, şi despre afişele electorale ale lui Gelu Dragan, candidat din Bistriţa care înfăţişează un deget înfăşurat în prezervativ, pentru a promite sugestiv că va proteja populaţia împotriva corupţiei.
O altă metodă de campanie cel puţin ciudată, supranumită de jurnaliştii de la Reuters, în mod ironic ?eggvertising?, este găselniţa candidatului din Năvodari, care şi-a scris numele pe ouăle care urmează a fi vândute în piaţă.
Reuters notează totuşi faptul că românii nu par a fi prea impresionaţi de aceste metode de promovare, fiind mai sensibili la infrastructura precară şi la serviciile publice de proastă calitate. Jurnaliştii de la Reuters citează o bucureşteancă în vârstă de 49 de ani care spune că se simte hărţuită la gândul că ?aceşti oameni ar face orice pentru a obţine puterea, însă numai faptul că pot călări un elefant nu înseamnă ca vor fi în stare să repare drumurile.?
Antena3.ro
Ştiri video recomandate