Antena 3 CNN Externe Balaurul Bondoc: O nouă specie de dinozaur, descoperită în România

Balaurul Bondoc: O nouă specie de dinozaur, descoperită în România

Sursa foto: Foto: telegraph.co.uk
31 Aug 2010   •   11:38

O echipă româno-americană a identificat o nouă specie de dinozaur pe care a denumit-o "Balaurul Bondoc". Resturile fosilizate ale animalului au fost descoperite cu mai bine de zece ani în urmă, în apropiere de Sebeş, dar nu au fost asamblate decât acum într-un schelet aproape complet.

Dinozaurul, care aparţinea genului Velociraptor, a trăit în urmă cu 70 - 80 de milioane de ani. El măsura în jur de doi metri şi era înzestrat cu câte o pereche de gheare puternice pe picioarele din spate.

"Balaurul reprezintă o nouă specie de dinozaur prădător care este diferită de tot ceea ce cunoşteam noi", a declarat Stephen Brusatte, cercetator la Universitatea Columbia, potrivit AFP. "Anatomia sa arată că îşi vâna prada de o manieră diferită de alţi dinozauri", a adăugat cercetărorul.

"Resturile Balaurului sunt cunoscute de peste zece ani, dar nu aveam nicio idee despre cum să le asamblăm, din cauza morfologiei sale ciudate?, a mai spus Brusatte.

Noua specie de dinozaur este prezentată în ultimul număr al analelor Academiei Naţionale de Ştiinţe din Statele Unite.

Subiecte în articol: dinozaur Sebes