Antena 3 CNN Externe Studiu: Lumânările parfumate pot conduce la apariţia cancerului

Studiu: Lumânările parfumate pot conduce la apariţia cancerului

Sursa foto: lumanari
20 Aug 2009   •   19:42

Studiile din ultima perioadă scot, parcă, la iveală, cele mai ciudate lucruri. Mai nou, lumânările parfumate sunt dăunătoare potrivit datelor unor cercetători americani, citaţi de dailymail.co.uk.

De vină este chiar fumul emanat de lumânările parfumate. Acesta conţine foarte multe substanţe toxice care sunt vinovate de declanşarea cancerului, a astmului şi a eczemelor.

Lumânările nu ar trebui să fie folosite în spaţiile prost ventilate cum ar fi sălile de baie, spun cercetătorii americani. După ce au ars, în laborator, o serie de lumânări parfumate, oamenii de ştiinţă au cercetat substanţele eliberate în aer. Potrivit acestora lumânările parfumate din parafină, printre cele mai comune, eliberează, printre altele, toluen şi benzen, substanţe chimice considerate periculoase.

Parafina este sintetică, fiind un produs format dintr-un amestec de hidrocarburi saturate obţinute la distilarea ţiţei ceară peului sau a cărbunilor. Vestea bună a cercetătorilor de la American Chemical Society, este că lumânările mai scumpe sunt mai sănătoase. Este voba despre cele fabricate din ceară de albine sau din bază de soia.

Sondajul de ultim moment pentru Primăria Capitalei