Antena 3 CNN Actualitate Accident grav lângă Bucureşti. Un şofer a fost proiectat prin trapa SUV-ului şi a murit. Titi Aur: "Doi şoferi iresponsabili"

Accident grav lângă Bucureşti. Un şofer a fost proiectat prin trapa SUV-ului şi a murit. Titi Aur: "Doi şoferi iresponsabili"

A.E.D.
4 minute de citit Publicat la 10:07 01 Iul 2025 Modificat la 11:39 01 Iul 2025
Accident grav lângă Bucureşti. Un şofer a fost proiectat prin trapa SUV-ului şi a murit. Titi Aur: "Doi şoferi iresponsabili"
Conducătorul Loganului a fost testat cu aparatele alcooltest și drugtest, ambele rezultate fiind negative. Sursa foto: captură video Facebook / Info Trafic Bucureşti şi Ilfov

Un grav accident de circulaţie a avut loc lângă Bucureşti. Un şofer a fost proiectat prin trapa SUV-ului şi a murit, fiind prins sub greutatea maşinii, după ce un alt conducător auto a intrat cu viteză într-un sens giratoriu. Momentele dramatice au fost filmate de o cameră de supraveghere, instalate în intersecţie. Expertul în conducere defensivă Titi Aur a explicat pas cu pas fiecare greşeală făcută de cei doi bărbaţi. În urma incidentului mortal, a fost rănită pasagera care se afla alături de bărbatul de 70 de ani care şi-a pierdut viaţa. Pe lângă ambulanţe, la locul accidentului a fost trimis şi un elicopter SMURD.

Tragicul accident s-a înregistrat luni seara, la ora 19:10 într-un sens giratoriu din localitatea Baloteşti, judeţul Ilfov. Pe imaginile surprinse de camerele de supraveghere din zonă se vede cum şoferul Loganului, un bărbat de 46 de ani, intră în intersecţie cu viteză şi nu are timp să evite impactul cu un SUV alb, care intrase în giratoriu şi în care erau un bărbat de 70 de ani şi o femeie, în vârstă de 61 de ani.

"Doi şoferi iresponsabili şi nepregătiţi, dar şi o situaţie... să zic conjuncturală foarte specială. În primul rând, cel care nu a acordat prioritate este  maşina albă, SUV-ul, care ar fi trebuit să acorde prioritate, dar că Dacia Logan, care avea, teoretic, prioritate, venea cu viteză mai mare decât 30 km/h, cât era şi indicat şi care este viteza maximă într-un sens giratoriu. A scurtat practic traseul, aşa cum fac foarte mulţi, nu şi-a respectat banda în sensul giratoriu, a  circulat mai repede decât avea voie. Cel cu SUV-ul: unu – o maşină înaltă, un SUV, se răstoarnă mai uşor sau se răstoarnă, pentru că o maşină, o limuzină, nu se răstoarnă, o maşină mică; un SUV se poate se poate răsturna. Doi – a plecat de acasă fără centura de siguranţă", a declarat Titi Aur, expert în conducere defensivă, la Antena 3 CNN în cadrul unei intervenţii telefonice în direct.

Titi Aur a mai explicat în cadrul analizei pe care a făcut-o pe baza înregistrării făcută de o cameră de supraveghere instalată în intersecţia în care s-a produs tragedia: "Eu aş paria acum că avea centura pusă pe scaun şi el stătea pe centură.. şi explic imediat de ce Pe urmă, nu a fost suficient de atent că vine încă o maşină care, într-adevăr, vizibilitatea a fost opturată de o altă maşină, care a trecut şi care a făcut să nu observe că vine Loganul şi cu viteză mai mare, dar, în primul rând... că vine, nu l-a observat. În momentul în care a fost lovit, nu a ştiut să contravireze puţin, să controleze un mic derapaj provocat de lovitura Loganului şi, atunci, s-a urcat cu roata din stânga faţă pe mijlocul sensului giratoriu, care este supraînălţat şi care s-a transformat în trambulină şi maşina s-a răsturnat

În momentul impactului, când au pornit airbag-urile pe partea stângă, pentru că a primit şocul din stânga, a explodat şi cartuşul pirotehnic de la centură. Centura fiind pe sub el, cel mai probabil, s-a transformat în catapultă, în praştie, l-a aruncat în sus. Aruncându-l în sus, adunat cu inerţia din cauza răsturnării, a fost aruncat prin trapă. Dacă ar fi avut centura, nu ar fi fost nimic grav. Pe urmă, nu a fost suficient de atent că vine încă o maşină care, într-adevăr, vizibilitatea a fost opturată de o altă maşină, care a trecut şi care a făcut să nu observe că vine Loganul şi cu viteză mai mare, dar, în primul rând... că vine, nu l-a observat".

Ulterior, Titi Aur a mai făcut următoarele precizări: "În momentul în care a fost lovit, nu a ştiut să contravireze puţin, să controleze un mic derapaj provocat de lovitura Loganului şi, atunci, s-a urcat cu roata din stânga faţă pe mijlocul sensului giratoriu, care este supraînălţat şi care s-a transformat în trambulină şi maşina s-a răsturnat. În momentul impactului, când au pornit airbag-urile pe partea stângă, pentru că a primit şocul din stânga, a explodat şi cartuşul pirotehnic de la centură. Centura fiind pe sub el, cel mai probabil, s-a transformat în catapultă, în praştie, l-a aruncat în sus. Aruncându-l în sus, adunat cu inerţia din cauza răsturnării, a fost aruncat prin trapă. Dacă ar fi avut centura, nu ar fi fost nimic grav".

Pasagera din SUV a fost transportată la spital

"(...). Din primele verificări efectuate la fața locului de către polițiștii Serviciului Rutier Ilfov, s-a constatat faptul că, un autoturism condus de un bărbat în vârstă de 46 de ani, nu ar fi acordat prioritate de trecere unui alt autoturism, condus de un bărbat de 70 de ani, la intrarea într-un sens giratoriu.

În urma evenimentului rutier, a rezultat decesul conducătorului auto de 70 de ani și rănirea unei pasagere de 61 de ani, care a fost transportată la o unitate spitalicească, în vederea acordării de îngrijiri medicale. Totodată, conducătorul auto în vârstă de 46 de ani, a fost testat cu aparatele alcooltest și drugtest, ambele rezultate fiind negative.

În cauză, polițistii continuă cercetările în cadrul unui dosar penal deschis, sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de ucidere din culpă și vătămare corporală din culpă, urmărirea penală fiind sub supravegherea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Buftea", au transmis oficialii de la IPJ Ilfov.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close