Antena 3 CNN Actualitate Lucrările pentru refacerea planşeului de la Piaţa Unirii sunt pe cale să înceapă. Placa uriașă de beton riscă să se prăbusească

Lucrările pentru refacerea planşeului de la Piaţa Unirii sunt pe cale să înceapă. Placa uriașă de beton riscă să se prăbusească

Lucrările pentru refacerea planşeului de la Piaţa Unirii sunt pe cale să înceapă. Primăria Sectorului 4 va semna azi contractul pentru proiectul tehnic şi pentru execuţia lucrărilor. Placa uriaşă de beton, veche de 100 de ani, riscă să se prăbuşească din cauza degradării.

de Radu Tiliță    |    Andreea Ştefan    |    22 Ian 2024   •   10:10

Suntem din ce în ce mai aproape de momentul în care tot planșeul Pieței Unirii va intra într-un amplu proces de reconstrucție. 

O lucrare extrem de anevoioasă, dar în același timp o lucrare extrem de importantă pentru siguranța oamenilor care traversează toată această zonă. 

Vorbim de o zonă prin care trec în fiecare zi, mai ales pe timpul zilei, sute de mii de mașini. 

Dacă e să ne uităm la statistici, doar prin pasajul Pieței Unirii trec în fiecare zi peste 60.000 de mașini.

Citește și: Planșeul care susține Piața Unirii o să fie consolidat în baza unui contract de 800 de milioane lei. Lucrările vor aduce restricții majore de trafic

Acum șase ani, în 2017, experți în construcții avertizau că lucrările de reabilitare și consolidare ar fi trebuit să înceapă "cât mai curând posibil pentru a evita avansarea rapidă a degradărilor existente și un colaps nedorit al structurii sau a unor părți din aceasta".

Construit în anii '30, are rolul de a "dirija" râul pe sub pământ din fața Hanului lui Manuc, pe diagonala parcului și până la peretele pasajului subteran rutier. De acolo, râul iese din nou la suprafață, lângă Magazinul Unirii.

În 2017, Administrația Străzilor din București a comandat expertizarea tuturor podurilor și pasajelor din Capitală. De planșeul Piața Unirii s-a ocupat o firmă din Iași.

Concluziile expertizei arată, fără echivoc, ce au găsit specialiștii în subteran:

  • degradări multiple, cauzate de lipsa totală a lucrărilor de întreținere a planşeului, de umiditatea extremă cauzată de ridicarea permanentă a nivelului apei până la nivelul suprastructurii și pe baza absenței unor curenți de aer pe direcție longitudinală.
  • armături corodate, beton exfoliat, reduceri de secțiune, vegetație acvatică pe fața betonului și defecte la riglele cadrelor;
  • grinzi secundare (nervuri) demolate, zone, care se presupune că au fost refăcute în cofraj metalic nerecuperat și care sunt într-o stare avansată de coroziune;
  • grinzi secundare (nervuri) cu secțiune de rezistență puternic afectată, console scurte la cadrele de rost distruse în întregime ca urmare a infiltrațiilor de apă în rosturi;
  • beton exfoliat, armături corodate și infiltrați locale în placa de beton a planşeului; defecte de execuție și lucrări executate necorespunzător, efectuate cu ocazia diverselor intervenții la planșeu;
  • degradări la partea carosabilă a străzilor de deasupra planşeului, guri de scurgere, borduri, trotuare pietonale și parapete.

Pentru rezolvare, experții propuneau două variante: consolidarea structurii existente sau reconstrucția totală a planșeului, adică un planșeu nou.

Valoarea estimată totală este de 842,48 de milioane de lei fără TVA.

Valoarea estimată a contractului, fără rezerve de implementare, este de 702,06 milioane de lei: 524,94 de milioane de lei fără TVA

Durata maximă estimată de realizare este de 9 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuția lucrărilor.

×
Subiecte în articol: Piata Unirii
Parteneri
Stare de alertă în Cluj-Napoca, după ce o stradă principală s-a surpat
x close