Antena 3 CNN Actualitate Media Cele mai importante instituţii de presă din lume au ales să nu difuzeze imaginile cu Mahomed, în contextul atacului de la Charlie Hebdo

Cele mai importante instituţii de presă din lume au ales să nu difuzeze imaginile cu Mahomed, în contextul atacului de la Charlie Hebdo

Cele mai importante instituţii de presă din lume au ales să nu difuzeze imaginile cu Mahomed, în contextul atacului de la Charlie Hebdo
Sursa foto: Foto: Twitter
08 Ian 2015   •   14:05
Cele mai importante instituţii de presă din lume, inclusiv publicaţiile The Telegraph şi The New York Times, agenţia de ştiri Associated Press şi televiziunea CNN, au ales să nu difuzeze sau să difuzeze blurat caricaturile cu profetul Mahomed, în contextul atacului terorist produs la sediul Charlie Hebdo.

Cotidianul britanic The Telegraph a prezentat blurat una dintre reprezentările satirice ale lui Mahomed care a fost publicată iniţial pe coperta uneia dintre ediţiile anterioare ale Charlie Hebdo. The Telegraph a folosit de asemenea o imagine decupată cu Stéphane Charbonnier (Charb), directorul Charlie Hebdo, ucis în atentatul de miercuri. În această imagine, Stéphane Charbonnier ţine în mâini publicaţia Charlie Hebdo, însă fotografia prezentată de The Telegraph a fost tăiată astfel încât să nu se vadă caricatura cu profetul Mahomed de pe prima pagină a ziarului francez.

Ziarul american The New York Daily News a folosit imagini blurate ale caricaturilor care îl prezentau pe profetul Mahomed. De exemplu, cotidianul american a difuzat o caricatură blurată din 2011, în urma publicării căreia sediul Charlie Hebdo a fost incendiat.

În timp ce reprezentanţii The Telegraph şi The New York Daily News nu au răspuns imediat cererilor adresate de jurnaliştii BuzzFeed pentru a motiva deciziile de a blura desenele cu profetul Mahomed, reprezentanţii cotidianului american The New York Times, o altă publicaţie care a cenzurat difuzarea caricaturilor cu profetul Mahomed, au explicat decizia lor: "Potrivit standardelor Times, nu publicăm în mod obişnuit imagini sau materiale care încearcă în mod deliberat să ofenseze sensibilităţi religioase. După o analiză profundă, editorii Times au decis că descrierea respectivelor caricaturi va oferi cititorilor suficiente informaţii pentru a înţelege ştirile (referitoare la atacul de la sediul Charlie Hebdo, n.r.)".

Alte instituţii de media au preferat să fie mai subtile, prezentând imagini decupate care nu au inclus imaginea profetului Mahomed. Astfel, trei imagini cu Stéphane Charbonnier (Charb), directorul Charlie Hebdo, au fost promovate, miercuri, de agenţia internaţională de ştiri Associated Press (AP), după atacul armat, însă niciuna nu a inclus o imagine a vreunei coperte a publicaţiei.

Purtătorul de cuvânt al AP, Paul Colford, a confirmat pentru BuzzFeed decizia editorială a agenţiei de ştiri de a nu promova caricaturi cu profetul Mahomed. "A fost politica noastră editorială de mai mulţi ani să ne abţinem să promovăm în mod deliberat imagini provocatoare", a mai spus Paul Colford.

Decizia unor instituţii de presă de a nu promova astfel de caricaturi a apărut încă din 2005 şi 2006, după publicarea unor astfel de imagini într-o publicaţie daneză. Acele caricaturi au determinat proteste la nivel internaţional, în timp ce publicaţia daneză şi caricaturiştii săi au primit ameninţări cu mopartea.

Şi la momentul respectiv, unele instituţii de media au publicat caricaturile în semn de solidaritate cu publicaţia daneză, în timp ce alte organizaţii de presă au decis să le cenzureze. Printre acestea din urmă s-a numărat şi reţeaua de televiziune CNN, care a difuzat o imagine blurată a caricaturilor respective.

În urma atacului armat de la sediul Charlie Hebdo, CNN a difuzat din nou imagini blurate ale caricaturilor publicaţiei daneze şi nu a prezentat deloc imagini ale caricaturilor publicate de Charlie Hebdo.

CNN nu este însă singura reţea de televiziune care nu a arătat deloc caricaturile Charlie Hebdo. De fapt, potrivit BuzzFeed, cele mai mari reţele de televiziune din lume, între care NBC News, MSNBC, CNBC, ABC News şi CBS News, au decis să nu difuzeze aceste imagini.

Fox News a difuzat miercuri o imagine a unei caricaturi cu profetul Mahomed, însă reprezentanţii acestei televiziuni au anunţat ulterior că nu plănuiesc să reia difuzarea respectivei imagini.

12 persoane au murit, iar alte 11 au fost rănite, miercuri, într-un atac comis de indivizi înarmaţi cu arme automate şi lansatoare de rachete la sediul parizian al revistei satirice Charlie Hebdo.

×
Subiecte în articol: Charlie Hebdo
Parteneri
Avarie majoră în rețeaua de termoficare operată de Termoenergetica
x close