Un turist polonez venit pentru a patra oară în România, țară despre care spune că o apreciază foarte mult, spune că la ultima vizită a fost victima unei înșelătorii la o companie de închirieri auto de lângă Aeroportul Otopeni. La predarea mașinii, angajatul companiei a pretins că a găsit o zgârietură și a cerut 400 de euro despăgubire, și asta deși turistul avea deja asigurare.
Experiența polonezului este relatată de publicația Onet.
Sospiciunile lui Piotr au apărut chiar înainte să semneze contractul de închiriere a mașinii la aeroportul din București. Coșmarul adevărat a început însă atunci când, la predarea automobilului, un angajat al firmei de închirieri a „observat” o zgârietură mică pe caroserie. După o scurtă ceartă, Piotr a fost de acord să plătească. La despărțire i-a spus angajatului câteva cuvinte, iar acesta, ca răspuns, i-a scuipat tatăl și a fugit. Polonezului crede că așa acționează unele firme de închirieri auto din România, exploatând companiile de asigurări și turiștii care nu stăpânesc procedurile.
A venit de 4 ori în România, a închiriat prima dată o mașină
Piotr a fost în România de patru ori până acum. A îndrăgit-o în special pentru drumurile nesfârșite pe care le-a parcurs cu plăcere cu motocicleta. În ultima vacanță petrecută în țara noastră i-a luat și pe părinți lui cu el.
„Pentru prima dată am fost în București și pentru prima dată am închiriat o mașină acolo. Și aici au început problemele”, povestește el.
Cu câteva săptămâni înainte de plecare, Piotr a rezervat închirierea prin Booking. „Când am ales perioada, au apărut multe oferte. Unele erau 9 zloți pentru trei zile, altele 40 zloți sau chiar 100 sau 300 zloți (1 zlot este echivalentul a aproxu=imativ 1,20 lei). Am ales opțiunea medie. Am luat și o asigurare oferită de Booking, care m-a costat în jur de 200 de zloți”, spune turistul care a crezut că și-a luat toate măsurile de precauție.
A aterizat la Otopeni, unde a fost preluat de un domn amabil. „A vorbit despre capitală, armată. Foarte prietenos. La fața locului am verificat mașina, era curată, dar nu ne-am uitat la detalii. A început semnarea contractului. A întrebat dacă vrem o asigurare de 150 euro. I-am spus că avem una prin Booking”, povestește Piotr.
Angajatul firmei a subliniat că Piotr nu și-a făcut asigurarea la el. „Atunci a devenit nepoliticos. A scos un tabel cu tarife și a arătat cât costă o anumită daună. M-am speriat puțin, dar am insistat că nu am nevoie de altă asigurare.
A devenit chiar agresiv, spunea că trebuie să semnez, că altfel orice daună o plătesc eu. A fost foarte insistent. Am rămas ferm. Mi-a dat cheile”, a mai spus Piotr.
La predarea mașinii, angajatul a „observat” o zgârietură mică. „A mers imediat acolo”
Ajuns la destinație, Piotr a început să citească recenzii despre firma de închirieri. Acum crede că ar fi trebuit să facă asta înainte de a decide să folosească serviciile acesteia. Ar fi aflat de la alți internauți că se confruntă cu escroci care așteaptă doar să-i vândă o asigurare sau să-l păcălească pentru cea mai mică zgârietură.
În ultima zi a călătoriei, Piotr a predat mașina firmei. „Angajatul a sărit afară și a mers direct la locul unde era zgâriătura mică, abia vizibilă. A făcut ocolul mașinii, dar nu s-a uitat la nimic altceva. A spus că îi va costa 400 euro. Am spus că nu e vina mea, dar a răspuns că nu am semnalat la preluare”, povestește turistul polonez.
„A văzut că zgârietura era veche. Nu părea să-l intereseze prea mult”, relatează Piotr. Angajatul i-a propus să plătească dauna cash sau cu cardul, iar atunci i-ar fi returnat imediat depozitul (2.100 euro). Nu avea însă acea sumă nici asupra lui, nici în cont.
„Am sunat la Booking să mă asigur că asigurarea acoperă costul. Mi-au confirmat. Am semnat că am primit mașina, dar am notat că nu sunt de acord cu situația. Am început să scriu același lucru pe factură, dar angajatul mi-a smuls-o din mână. Ne-am certat, dar în cele din urmă am primit o copie”, spune Piotr.
La final „i-a scuipat tatăl”
Piotr a plătit 400 de euro. Depozitul va fi redus cu această sumă, iar asiguratorul îi va acoperi pierderile. Aici s-ar fi putut încheia aventura. Dar biroul firmei era la 15 minute de aeroportul de unde el și părinții săi decolau. „Ne-a dus la aeroport. Ieşind, am trântit ușa, eram foarte supărat”, recunoaște turistul.
„Scoteam bagajele când i-am spus că răul se întoarce înzecit. I-am urat asta. El l-a scuipat pe tatăl meu pensionar, ne-a arătat degetul mijlociu și a plecat în fugă”, a mai spus polonezul.
Piotr nu are îndoieli: acesta este modului în care operează unele firme de închirieri auto din România. „Te atrag cu prețuri mici și încearcă să-ți vândă o asigurare extrem de scumpă, probabil în înțelegere cu un asigurator local. Dacă nu accepți, îți extorchează bani de la asigurător”, spune el.
Piotr speră să rezolve situația prin Booking.