Antena 3 CNN Externe Maladiile genetice pot fi depistate prin analize de sânge încă din stadiul embrionar

25 Noi 2008   •   17:56

Maladiile genetice, precum fibroza chistică şi talasemia, pot fi depistate chiar din stadiu embrionar printr-un simplu test din sângele mamei, anunţă Reuters. Până acum, prezenţa acestor maladii putea fi determinată prin proceduri care aveau un risc major de pierdere a sarcinii.
Medicii din Hong Kong şi Thailanda au descoperit o modalitate de a diagnostica în stadiu embrionar unele maladii genetice. Dennis Lo, cercetătorul şef de la Chinese University din Hong Kong, a declarat: "Aceste boli pot fi diagnosticate prin simpla analiză a probelor prelevate de la mamă şi prin calcularea proporţiei de gene mutante"
Potrivit unei descoperiri făcută de Lo şi colegii săi în urmă cu câţiva ani, ADN-ul fetusului circulă în sângele mamei. Numeroşi medici au încercat, de atunci, să descopere metodele de diferenţiere a ADN-ul mamei de ASN-ul fătului, dar fără succes.
Una dintre cele mai frecvente maladii monogenice este talasemia şi fibroza chistică . Talasen'mia reduce fertilitatea şi provoacă multe cazuri de sterilitate, iar fibroza chistică afectează căile respiratorii şi poate provoca infecţii pulmonare fatale.

Subiecte în articol: hong kong