Antena 3 International News Frances Haugen, "cârtița" Facebook: "Au redus restricțiile pe platformă. După două luni, am avut insurecția de la Capitoliu!"

Frances Haugen, "cârtița" Facebook: "Au redus restricțiile pe platformă. După două luni, am avut insurecția de la Capitoliu!"

de Adrian Iclozan    |    04 Oct 2021   •   23:14
Frances Haugen, "cârtița" Facebook: "Au redus restricțiile pe platformă. După două luni, am avut insurecția de la Capitoliu!"

Frances Haugen a fost recurtată de Facebook în 2019 și a acceptat slujba pentru a se ocupa de combaterea dezinformării. Însă compania a decis să dizolve echipa de integritate civică la scurt timp după alegerile prezidențiale din SUA, de anul trecut.

A fost momentul când percepția lui Haugen despre Facebook a început să se schimbe.

Ea sugerează că decizia dizolvării echipei de integritate, dar și alte măsuri, între care dezactivarea unor mijloace de protecție electorale, precum instrumentele de prevenire a dezinformărilor, au permis ca platforma Facebook să fie utilizată pentru a ajuta la organizarea insurecției din 6 ianuarie, de la Capitoliu.

"Au spus: bun, am trecut cu bine de alegeri, n-au fost revolte și acum putem să scăpăm de spiritul civic", a spus Heugen.

"După două luni, am avut insurecția. Când au aruncat spiritul civic, a fost momentul în care mi-am spus 'Nu cred că ei doresc, de fapt, să investească în ceea ce e nevoie pentru a împiedica Facebook să devină periculos'", a continuat ea.

Facebook a precizat că echipa de integritate civică a fost distribuită altor unități după ce a fost dizolvată. 

Guy Rosen, vicepreședintele însărcinat cu integritatea în cadrul Facebook, a susținut într-un mesaj pe Twitter că membrii echipei dizolvate au fost integrați în alte colective, "astfel încât munca de pionierat depusă în timpul alegerilor să poată fi folosită în continuare".

Algoritmii Facebook, marea problemă

Frances Haugen susține că la originea multor probleme se află algoritmii proiectați de Facebook pentru a arăta utilizatorilor conținut care este probabil să genereze angajament 

"Facebook este optimizat pentru conținut care atrage angajament și una dintre consecințe este felul în care platforma alege conținut în prezent. Propriile sale cercetări arată că acel conținut care îndeamnă la ură, care dezbină, care polarizează inspiră mai ușor mânia decât orice altă emoție", arată ea, adăugând că "dacă (Facebook) schimbă algoritmii pentru a fi mai siguri, oamenii vor petrece mai puțin timp pe platformă, vor da click pe mai puține reclame și compania va face mai puțini bani".

The New York Times a obținut duminică o notă internă Facebook în care vicepreședinte Facebook însărcinat cu afaceri globale, Nick Clegg, contesta versiunea conform căreia platforma a contribuit la revolta din 6 ianuarie.

"Rețelele sociale au avut un mare impact în societate în ultimii ani iar Facebook este adesea locul unde are loc cea mai mare parte a dezbaterii. Deci, e normal ca oamenii să se întrebe dacă nu este parte a problemei. Însă ideea că Facebook este principala cauză a polarizării nu este susținută de fapte", susține vicepreședintele Facebook.

Însă, până la urmă, situația poate fi redusă la principalul factorul care justifică existența oricărei companii: profitul, arată Frances Haugen.

"Facebook face mai mulți bani atunci când consumi mai mult conținut livrat de rețea. Oamenilor le place să se angajeze pe subiecte care provoacă o reacție emoțională. Și cu cât mai mare e furia la care sunt expuși, cu atât interacționează și asimilează mai mult conținut", explică ea.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
x close