Antena 3 CNN Politică Elena Băsescu, beneficiara atacurilor electorale: Mezina preşedintelui, cel mai mediatizat eurocandidat

Elena Băsescu, beneficiara atacurilor electorale: Mezina preşedintelui, cel mai mediatizat eurocandidat

Elena Băsescu, beneficiara atacurilor electorale: Mezina preşedintelui, cel mai mediatizat eurocandidat
Sursa foto: Elena Bãsescu
23 Iun 2009   •   13:02

Partidele poilitice au neglijat în timpul campanii pentru europarlamentare promovarea temelor europene ca subiecte principale. Locul lor a fost luat de organizarea alegerilor, suspiciunile şi măsurile de fraudare a alegerilor, atacurile electorale vizând activitatea europarlamentarilor şi profilul eurocandidaţilor. Atacurile politice au fost însă în beneficiul unor candidaţi. În premieră pentru alegerile din ţara noastră, un candidat independent, Elena Băsescu a fost cel mai mediatizat eurocandidat în ultimele două săptămâni ale campaniei electorale, fiind secondataă de candidatul PDL Monica Macovei, susţine Agenţia de Monitorizare a Presei într-un studiu de profil dat marţi publicităţii.
Intitulat "Alegeri europene 2009. Discurs electoral în campania electorală", r raportul ealizat de Agenţia de Monitorizare a Presei (AMP) relevă fptul că Elena Băsescu a fost ţinta predilectă a materiallor de presă, înregistrând 50 de apariţii.
"Cea mai vizibilă figură a fost Elena Băsescu. Cred că pentru prima oară într-o campanie electorală din România vine un candidat cu un brend - EBA. Elena Băsescu a avut 50 de apariţii în ziarele monitorizate, ceea ce însemnaă 30% din numărul total de apariţii. Deşi EBA a avut două apariţii la televiziune, a fost cel mai menţionat canidat în dezbaterile din emisiunile electorale", a declarat Nicoleta Fotiade, realizatorul raportului AMP.
Al doilea eurocandidat vizibil în presă a fost Monica Macovei, care a înregistrat însă mai puţin de jumătate din numărul apariţiilor EBA, având doar 21 apariţii în presa scrisă. Potrivit reprezentantului AMP, atât EBA cât şi Monica Macovei datorează menţinerea lor în atenţia presei şi pentru că au fost "ţintele atacurilor din această campanie electorală". Astfel, fostul ministru al justiţiei a constituit ţinta atacurilor lui Adrian Severin, eurocandidat PSD, iar EBA, unul din subiectele preferate ale preşedintelui PNL, Crin Antonescu, mai ales după propunerea sa privind legalizarea drogurilor uşoare.
Pe locul trei la apariţiile în presa scrisă sunt George Becali, cu 15 apariţii, care a candidat la PE pe listele PRM, şi social-democratul Adrian Severin.
Pe locul patru s-a aflat candidatul PDL Traian Ungureanu, cu 7 apariţii, pe următoarele locuri fiind clasaţi, cu câte 5 apariţii, independentul Pavel Abraham, Cristian Preda şi Corneliu Vadim Tudor, iar pe ultimul loc s-a clasat candidatul PNL Norica Nicolai, care a avut doar 5 apariţii în cotidienele monitorizate.
AMP atrage atenţia că temele europene nu au fost abordate ca subiecte principale, ci au reprezentat doar chestiuni de ordin secundar pentru care au fost alocate scurte alocuţiuni în dezbaterile electorale sau în discursuri. La polul opus, modul de organizare, suspiciunile şi măsurile de fraudare a alegerilor, atacurile electorale şi profilul eurocandidaţilor au constituit tema predilectă a discursurilor şi dezbaterilor politice.
"Softul menit să combată fraudele în ziua alegerilor a fost un subiect bine reflectat în ultimele două săptămâni. Tensiunile din Coaliţie au bruiat discursul electoral, alături de declaraţiile social-democraţilor privind remanierile guvernamentale care ar fi putut avea loc în funcţie de rezultatul alegerilor europene. Alegerile prezidenţiale au fost a şasea temă identificată. Relaţia României cu UE a fost una din temele principale din campanie, iar o temă interesantă a fost criza economică, care a fost prezentă în dezbaterile televizate", se arată în raportul AMP.
Studiul AMP a fost realizat în baza monitorizării a cinci ziare centrale: Evenimentul Zilei, Cotidianul, Jurnalul Naţional, Gândul, România liberă şi a emisiunilor electorale a două posturi de televiziune: TVR ? Alegeri Europene: Tu decizi! şi Ediţie specială, respectiv Antena 3 ? Ştirea Zilei, Sinteza Zilei, Zig-Zag.
Antena3.ro

×
Parteneri
Situaţie critică în Slănic Prahova: o stradă s-a surpat! ISU intervine
x close