Antena 3 CNN Politică PNL, fără artişti şi show-uri în campania pentru PE, dar cu sloganuri cu iz social

PNL, fără artişti şi show-uri în campania pentru PE, dar cu sloganuri cu iz social

PNL, fără artişti şi show-uri în campania pentru PE, dar cu sloganuri cu iz social
Sursa foto: Ludovic Orban
04 Mai 2009   •   15:59

Liberalii îşi vor lansa echipa şi programul pentru Parlamentul European într-un eveniment care va avea loc, joi, la Palatul Parlamentului. Campania electorală pentru europralamentare se anunţă însă a fi una "cât se poate de austeră", a susţinut luni prim-vicepreşedintele PNL, Ludovic Orban. Sloganul însă nu. Liberalii au de ales între "Apărăm interesul tău în Europa" şi ?Bani europeni. Bani pentru Români? în condiţiile în care criza economică a golit buzunarele electoratului.
"Am discutat în BPC de evenimentul de joi, în care vom prezenta echipa liberală pentru Parlamentul European (PE) şi programul echipei liberale pentru PE. Sâmbătă, la Braşov, vom avea procedura oficială de desemnare a candidatului la preşedinţie al PNL", a susţinut Ludovic Orban.
În ceea ce priveşte bugetul pentru campania electorală, liderul PNL a menţionat că bugetul "depinde de capacitatea liberalilor de a colecta". "Va fi o campanie cât se poate de austeră, în care va conta implicarea bazei PNL într-o campanie directă, în legătură faţă-n-faţă cu cetăţeanul", a precizat Ludovic Orban.
Întrebat ce trupe de artişti vor fi contractate de PNL în campania electorală, liderul liberal a menţionat că nu este momentul transformării campaniei într-un show.
"Nu cred că e momentul astăzi în România să transformăm campania într-un show prin care să arătăm altceva decât vrem noi să arătăm. Ne vom baza pe proiectele noastre pe care le avem la PE, pe implicarea extrem de serioaasă parlamentarilor liberali în susţinerea unor decizi la nivelul PE care să fie în favoarea României", a conchis Orban.
Surse liberale susţin că odată cu intrare în Opoziţie, donatorii, în special societăţile comerciale şi companiile nu se mai înghesuie să cotizeze la puşculiţa de partid. Pentru a susţine efortul de campanie pentru alegerile europarlamentare, liberalii au calculat că două milioane de euro ar trebui să reprezinte bugetul de cheltuială.
După modelul celor de la PDL, nici liberalii nu se grăbesc să-şi anunţe public sloganul pentru europarlamentare.
"Sloganul va fi prezentat public în momentul în care vom considera că e bine şi util. Dar sloganul nostru este unul care nu va fi foarte nou. Noi acţionăm de 20 de ani în interesul cetăţeanului şi la fel vom acţiona şi la nivelul Parlamentului European", a precizat Orban.
Potrivit însă unor surse din PNL, "Apărăm interesul tău în Europa" ar reprezenta sloganul pentru care ar opta cei mai mulţi lideri din conducerea PNL. O altă variantă de lucru o constituie ?Bani europeni. Bani pentru Români?. Amândouă au un mesaj mercantil, care trimit la buzunarul mai mult gol al românului.
Un al treilea mesaj, ?Europa e liberală!? pare nu avea prea multe şanse de a fi folosit datorită impactului redus pe care l-ar avea la un public preocupat mai degrabă de problemele scio-economice cu care se confruntă, decât de doctrina partidelor politice, susţin sursele citate. Mesajele electorale vor fi supuse unei noi analize în această seară de către staff-ul de campanie al partidului. Decizia definitivă va fi luată însă în cadrul Delegaţiei Permanente Naţionale a PNL din 9 mai.
PNL nu a excelat cu mesaje electorale cu impact pozitiv nici la euro alegerile din 2007. Atunci , liberalii şi-au ales ?EU promovez România", pe fondul stelelor Uniunii Europene. Un alt slogan folosit în acea campanie ?Promovăm oamenii, produsele şi valorile României" nu a picat prea bine în plin scandal al caltaboşilor lui Remeş, fiind una din sursele de amuzament pentru presă.
Marius Vulpe, Antena3.ro

×
Parteneri
Pelerinaj la Mâna Sfântului Ioan Rusu, adusă la Mănăstirea Pantocrator
x close