Antena 3 CNN Politică Spoliere de Ziua Tineretului: Diferenţe de 10 ori mai mici între banii ceruţi MTS de contractori şi costurile reale ale festivităţilor

Spoliere de Ziua Tineretului: Diferenţe de 10 ori mai mici între banii ceruţi MTS de contractori şi costurile reale ale festivităţilor

Spoliere de Ziua Tineretului: Diferenţe de 10 ori mai mici între banii ceruţi MTS de contractori şi costurile reale ale festivităţilor
Sursa foto: comisia de ancheta Ridzi
06 Iul 2009   •   19:24

Firmele Artisan Consulting şi Mark SRL au primit din partea Ministerului Tineretului şi Sportului între 300.000 şi 400.000 de euro pentru organizarea festivităţilor Zilei Tineretului. Audierea subcontractorilor la comisia parlamentară de anchetă în cazul Ridzi au relevat faptul că sumele necesarea pentru organizarea unor aseemenea evenimente ar fi fost mult umflate. Cea mai mare parte a banilor a rămas în buzunarul celor două firme, subcontractorii primind uneori sume de 10 ori mai mici decât cele cerute MTS. Astfel, pentru evenimentul de la Bucureşti pentru care Artisan Consulting a primit 1,1 milioane de lei, a fost nevoie doar de 31.855 euro pentru organizarea concertului din Parcul IOR, susţine event-managerul Mobile Media Events, George Ştirbei, cel care a subcontractat acest eveniment. Acuzaţiile la adresa bunei credinţe a Artsian Consulting au continuat. Directorul general MediaPro Pictures, Andrei Boncea, organizatorul şi producătorul evenimentului MTV Days de la Costineşti, a declarat, luni, în faţa comisiei Ridzi, că firma sa a fost cea care a suportat costurile scenei şi al echipamentelor de sonorizare şi de lumini folosite, evaluate la 80.000 de lei plus TVA. În schimb, Media Pro Pictures a primit doar 38.450 de lei plus TVA pentru plata prestaţiei a două trupe de muzică, în timp ce valoarea totală a contractului obţinut de această firmă de la MTS era de aproximativ 1,7 milioane lei.

Ziua Tineretului la Bucureşti, IOR: Profit de un milion lei pentru Artisan Consulting pe spezele MTS

Event-managerul Mobile Media Events, George Ştirbei, cel care a organizat concertul de Ziua Tineretului din parcul IOR, s-a plâns că a fost plătit cu 31.855 euro, în calitate de subcontractant al Artisan Consulting SRL, care a obţinut 1,1 milioane de lei de la MTS numai pentru evenimentele din Bucureşti.
"Eu m-am ocupat de concertul din parcul IOR din 2 mai precum şi de două instalaţii de karaoke care au fost trimise una la Costineşti, pe 1 şi 2 mai, şi amplasată lângă scena MTV, pentru jocuri şi concursuri, şi una la Bucureşti, lângă Clubul şahiştilor. Am fost angajat de firma Artisan, am făcut o ofertă, am negociat, am semnat un contract, eu l-am executat, uşor, uşor mi-am încasat şi banii", a declarat event-managerul Mobile Media Events, în faţa Comisiei de anchetă.
Ştirbei a precizat că el a încasat 31.855 de euro de la Artisan, sumă care a acoperit concertul de la Bucureşti- respectiv scenă, sunet, lumini, grup electrogen, garduri şi cele cinci formaţii care au cântat în intervalul orar 17.00-21.55 - DJ Rhynno şi Sylvia, Pepe, Sistem, Viţa de Vie, Holograf. "Ei(Artisan-n.r.) ar fi trebuit să plătească 28.570 euro, care a fost iniţial suma contractului pentru concertul de la Costineşti la care s-au adăugat banii pentru instalaţiile de karaoke, până la suma de 31.855 euro", a precizat Ştirbei.
Totodată el a spus că, deşi contractul prevedea o tranşă de 50% din bani în avans, pentru plata artiştilor, Artisan nu a respectat termenele de plată. "Ultima tranşă de bani am încasat-o pe 6 iunie, ei cumva nu au respectat termenele de plată. Eu am plătit artiştii din surse proprii pentru a nu mă discredita în faţa lor", a mai arătat Ştirbei.
Conform contractului numărul 13 al MTS, încheiat cu Artisan Consulting SRL pentru evenimentele din Parcul IOR din Bucureşti, valoarea acestuia se ridică la 1.173.161 de lei, din care 260.850 lei ar fi trebuit să constituie onorarea serviciilor "trupelor artistice" şi 50.000 pentru "ansamblurile muzicale".

Costineşti: Costurile scenei şi cele tehnice, suportate de Mediapro, cele ale artiştilor de Artisan Consulting

Directorul general al Media Pro Pictures a precizat, la audierile din Comisia de anchetă a deputaţilor privind organizarea Zilei Tineretului, că MTV a suportat evenimentul de la Costineşti, primind de la unul din contractorii MTS, firma Artisan Consulting, suma de 38.450 de lei plus TVA pentru prestaţia trupelor Zdob şi Zdup şi Alex. Firma respectivă ar mai fi plătit suma de 29.000 de lei către Video Smart pentru serviciile tehnice aferente scenei pentru cele două trupe.
"Nu avem nicio legătură directă cu Ministerul Tineretului şi Sportului. Avem o relaţie contractuală cu firma Artisan legată de prestările de servicii pe care noi le-am efectuat pentru ei, pentru o parte din acest eveniment. Contractul nostru se referă la prestaţia a două trupe din cadrul evenimentului nostru", a explicat Boncea
Boncea a mai precizat că artiştii au fost plătiţi prin SC Standard Vision SRL, care a primit de la MediaPro Pictures, potrivit unui contract, suma de 101.440,36 RON, inclusiv TVA, pentru prestaţia şi dreturile de autor ale artiştilor.

"Cei care au contribuit financiar suntem noi, sponsorul, partenerul commercial si firma Artisan, care a plătit prestaţia celor două trupe. (?) Costul total al organizării evenimentului a fost 125.000 euro", a mai arătat directorul general al Media Pro Pictures.
Boncea a infirmat orice legătură a Media Pro Pictures cu Compania de Publicitate Mark, firmă care a încheiat contractul cu MTS pentru organizarea evenimentelor de la Costineşti.
Afirmaţiile lui Boncea au fost confirmate şi de directorul executiv al Pro Tv SA, Costi Mocanu. Acesta a arătat că evenimentul de la Costineşti, intitulat MTV Days, a fost organizat de MediaPro Pictures, bugetul total al acestei acţiuni fiind suportat de MediaPro Pictures şi de partenerul ei comercial în această acţiune.

Compania de Publicitate Mark SRL, pe urmele "partenerilor" de la Artisan Consulting

Conform documentelor puse la dispoziţia Comisiei, MTS a încheiat contractul nr. 15 pentru evenimentele de la Costineşti, în parteneriat cu MTV, pentru organizarea "Zilei Tineretului", cu firma Compania de Publicitate Mark SRL pentru suma de 1.381.174 de lei.
Potrivit anexei contractului, MTS a plătit 170.000 de lei pentru "trupe artistice în cadrul evenimentului de divertisment", 40.000 de lei pentru "ansambluri muzicale",  310.651 de lei pentru "servicii artistice conexe", 40.000 de lei pentru "producţia de spoturi TV şi radio", 300.000 de lei pentru "servicii de prezentare şi promovare în cadrul evenimentului" şi 300.000 de lei pentru organizarea de ansamblu al evenimentului.
De asemenea, MTS a mai încheiat două contracte cu firma Artisan Consulting în valoare de 1.173.161 de lei şi, respectiv, 513.627 de lei pentru organizarea evenimentelor cu ocazia "Zilei Tineretului", din celelalte oraşe ale ţării.
Marius Vulpe, Antena3.ro

×
Parteneri
Florin Piersic a fost transferat la Terapie Intensivă!
x close