Antena 3 CNN Economic Şeful Dacia, despre proiectul lui Şova: Mutarea autostrăzii, LETALĂ pentru producătorul auto

Şeful Dacia, despre proiectul lui Şova: Mutarea autostrăzii, LETALĂ pentru producătorul auto

Şeful Dacia, despre proiectul lui Şova: Mutarea autostrăzii, LETALĂ pentru producătorul auto
Sursa foto: Foto: captura Antena 3
de M.Z.    |    12 Noi 2013   •   20:40

Vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe, ameninţă că dacă traseul coridoului 4 se va modifica, există riscul major ca producătorul auto să-şi închidă porţile.

"Coridorul IV, care înseamnă Arad-Deva-Sibiu-Vâlcea-Piteşti-Bucureşti-Constanţa, este unul fundamental pentru ţară, iar pentru Dacia este letal. Dacă tot adăugăm la costuri de fabricaţie, de logistică, costuri din acestea care ar putea fi eliminate, înseamnă că noi nu vom mai fi competitivi şi că decienţii de azi vor trebui să răspundă în timp atunci când, Doamne fereşte, uzina Dacia îşi va înceta activitatea", a spus vicepreşedintele Dacia, Constantin Stroe.

Primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc, este de părere că mutarea autostrăzii va declanşa un scandal internaţional.

"Dacă se va întâmpla asta, va ieşi un scandal internaţional. E trecut în documentul de preaderare. Excluderea unui drum din documentele de preaderare, acum, pentru că vrea cineva", a comentat edilul Pendiuc.

Declaraţiile au fost prezentate marţi, la emisiunea La ordinea zilei, de la Antena 3.


Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, a anunţat astăzi că se vor face două autostrăzi care ne vor duce la Sibiu.

Ministrul Dan Şova vrea să schimbe din pix traseul unei autostrăzi. E vorba de coridorul IV Pan-european, despre care Şova spune că ar fi mai indicat să treacă prin Braşov, şi nu prin Piteşti.

Şova susţine că varianta propusă de el ar fi de patru ori mai ieftină decât cea iniţială.

Colegii din guvern nu sunt însă de acord, iar autorităţile din Piteşti spun că mutarea autostrăzii ar fi o lovitură pentru uzina de automobile Dacia.

Comisia Europeană a respins deocamdată ideea unei autostrăzi între Braşov şi Sibiu şi a sugerat un tren de mare viteză în următorii 20 de ani.

×
Parteneri
Ion Iliescu și Petre Roman, audiați în Dosarul Mineriadei, după 34 de ani
x close