Antena 3 CNN Actualitate Treabă românescă: Metrorex a dat 100 milioane de euro pe vagoane PREA LATE. Urmează MODIFICAREA peroanelor

Treabă românescă: Metrorex a dat 100 milioane de euro pe vagoane PREA LATE. Urmează MODIFICAREA peroanelor

Treabă românescă: Metrorex a dat 100 milioane de euro pe vagoane PREA LATE. Urmează MODIFICAREA peroanelor
Sursa foto: Foto: Agerpres
de M.Z.    |    30 Apr 2014   •   14:27

Metrorex a aruncat 97 de milioane de euro, fără TVA, pe 16 vagoane de metrou care nu pot fi folosite. Mai exact, noile garnituri au dimensiuni mult mai mari decât cele existente acum în circulaţie, iar când ajung în anumite staţii lovesc peroanele.

S-a găsit şi soluţia. Acum, urmează o operaţiunea de lărgire a peroanelor, explică sindicaliştii de la Metrorex.

Peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II de metrou (Berceni - Pipera - n.r.) trebuie modificate, deoarece noile trenuri comandate de administraţia Metrorex sunt mult prea late pentru a putea circula, a anunţat, miercuri, Ion Rădoi, preşedintele Unitatea Sindicatului Liber din Metrou (USLM), potrivit Agerpres.
 
"Este vorba de noile trenuri de metrou, comandate de administraţia Metrorex, şi cu care ar fi trebuit să circulăm încă din această lună. Au fost comandate în total 16 trenuri, iar până acum au fost livrate şase. Problema este că noile garnituri sunt mai late decât cele pe care le utilizăm în prezent, iar din acest motiv peroanele tuturor celor 14 staţii de pe Magistrala II va trebui modificate. Concret, din peroane se vor tăia câte 5 -10 centimentri", a spus Ion Rădoi.

Directorul Metrorex susţine că s-a ţinut cont de prevederile Standardului referitor la gabaritul vagonului de metrou din ediţia 1975. Contractul a fost încheiat în 2009 cu o firmă spaniolă.

Noile trenuri ar fi trebuit să circule pe magistralele bucureştene la sfârşitul acestei luni. 

"Nu pot estima la ce sumă se va ridica procedura de modificare a peroanelor din staţii. Banii vor fi suportaţi cu siguranţă de Metrorex", a mai spus preşedintele USLM.
 
Noile trenuri CAF sunt compuse din câte şase vagoane unite prin burduf, au sistem de tracţiune şi de frânare controlat cu microprocesor, caroseria realizată din oţel inoxidabil, sistem îmbunătăţit de bare de sprijin pentru călători, uşi culisante cu autoblocare şi protecţie la prinderea persoanelor între uşi.
 
Trenurile CAF au o capacitate de 1.202 de pasageri, distribuită în cei 114 metri lungime, şi patru motoare care pot dezvolta o viteză de 80 de kilometri/oră.


×
Subiecte în articol: metrou
Parteneri
Termoenergetica opreşte iar apa caldă şi căldura, 5 zile, în Bucureşti
x close