Antena 3 CNN Externe Un proiect la care s-a lucrat trei ani devine inutil: Erori în lanţ în harta 3D a Bucegilor

Un proiect la care s-a lucrat trei ani devine inutil: Erori în lanţ în harta 3D a Bucegilor

Un proiect la care s-a lucrat trei ani devine inutil: Erori în lanţ în harta 3D a Bucegilor
Sursa foto: harta
16 Mar 2010   •   12:36
ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Antena3.ro a publicat luni un articol referitor la proiectul "Bucegii 3D" prin intermediul căruia persoanele interesate ar fi trebuit să vizualizeze în format 3D toate marcajele traseelor turistice din Bucegi. Articolul menţiona că harta tridimensională conţine o serie de greşeli, precum faptul că cel mai important traseu din Bucegi este marcat cu bandă albastră, deşi în realitatea banda de marcaj este galbenă.

Greşilile par cu atât mai puţin de înţeles, cu cât realizarea acestui proiect a durat trei ani, fiind făcut cu sprijinul autorităţilor belgiene.

Claudiu Vasilescu, vicepreşedintele Asociaţiei Salvatorilor Montani din România-Buşteni şi salvamontist din 1989, a confirmat eroarea sesizată de turişti.

În urma acestui material, Adrian Ciorbă, ghid national de turism, a trimis pe adresa electronică a redacţiei Antena3.ro o listă cu alte 15 greşeli pe care le-a descoperit în harta 3D a Bucegilor. Potrivit acestuia, harta are doar utilitate panoramică constituind o imagine deosebită, dar nefolositoare în orientarea turistică şi în niciun caz nu poate suplini, în forma în care se află, hărţile vechi. Iată greşelile semnalate de Adrian Ciorbă, ghid naţional de turism:

LISTA CELOR 15 GREŞELI DESCOPERITE PE HARTA 3D

"1. In zona cabanei de la Vf. Omu ar trebui sa se intalneasca doua trasee marcate cu punct galben, cel care vine din directia Cota 2000 si cel care urca din Busteni pe Valea Cerbului. Pe harta apar in schimb doua trasee cu banda albastra. Marcajul este asadar gresit! Recurg la exprimarea de doua trasee pentru o mai buna observare pe harta. De fapt este un singur traseu ce pleaca de la Busteni pe Valea Cerbului, ajunge la Vf. Omu si de acolo continua spre Cota 2000. Insa cei mai multi turisti impart traseele raportandu-se la cabane asa ca exprimarea aceasta le este mai de ajutor!

2. In zona Cabanei Caraiman, conform hartii 3D, se intalnesc doua trasee: unul ce vine dinspre Busteni si duce la Babele, marcat corect cu cruce albastra, si altul care se desprinde spre nord cu acelasi marcaj, tot cruce albastra. Acest traseu duce la Monumentul Eroilor (Crucea de pe Caraiman) si marcajul corect este punct albastru si nu cruce albastra!

3. De la hotelul Pestera spre nord, vedem un traseu ce duce spre vf. Omu marcat cu banda albastra. Din acesta, se observa la un moment dat spre stanga, ca se desprinde un alt traseu care este marcat cu banda rosie. Ei bine, acest traseu in realitate este marcat cu triunghi rosu si urca pe Valea Doamnei pentru a iesi ulterior in traseul ce face legatura intre cabana Padina si Vf. Omu prin Saua Strunga, aproximativ in zona Saua Batrana. Din aceasta ultima Sa, traseul coboara spre Poiana Gutanu si din acel loc continua pana in localitatea Moieciu. In intregime acest traseu este marcat in mod normal cu triunghi rosu. Pe harta 3D apare initial marcajul banda rosie iar apoi nu mai apare nici acest marcaj. In teren, din Poiana Gutanului, locul unde nu mai apare nici macar marcajul gresit banda rosie, ar trebui sa vedem acest traseu impreuna cu punctul rosu ce vine de la cabana Padina!

4. De la cabana Padina pornesc trei trasee spre Saua Strunga (directia vest pe harta 3D), dar pe harta 3D sunt trecute doar doua. Alaturi de acestea (marcaj banda rosie si punct rosu), ar trebui sa fie si traseul marcat cu cruce rosie ce duce in Moieciu de Sus prin Valea Bangaleasa. Pe harta este trecut marcajul eronat punct rosu prin acea vale. De fapt, traseul cu marcaj punct rosu este cel care pleaca de la Padina traverseaza Poiana Gutanului si continua pana in Moieciu de Sus.

5. In Poiana Gutanului ar fi trebuit sa intalnim si marcajul triunghi albastru si care ar fi trebuit sa duca la Stana din Gaura. Pe harta este marcat eronat acest traseu cu banda rosie. Mai rau de atat, denumirile de Poiana Gutanului si de Stana Gaura nu apar ceea ce poate duce la mari erori de interpretare a traseelor din abruptul vestic al Bucegilor.

6. Pe harta apare eronat cabana Vf. Dorului care nu mai exista de peste 15 ani si oricum se numea cabana Vf. Cu Dor.

7. Traseul cu banda albastra ce pleaca de la ipotetica cabana Vf. Dorului nu se regaseste in teren. Mai mult de atat trece eronat si prin preajma cabanei Miorita. De fapt traseul acesta ar trebui sa porneasca din spatele Cotei 2000 si sa duca pana la Vf. Omu dar marcajul real este banda galbena, in niciun caz banda albastra!

8. Harta este lipsita de prezentarea multor trasee cum ar fi: traseul Poiana Tapului ? Stana Regala cu marcaj punct galben, sau chiar mai rau de atat. Cel mai circulat traseu din Bucegi, accesibil in toate anotimpurile, cel care porneste din Busteni spre Cascada Urlatoarea cu marcaj punct rosu, nici nu apare pe harta!

9. Daca studiem harta 3D, in zona garii Busteni apar doua marcaje: unul cu banda albastra si altul cu cruce albastra. In fapt, nici nu exista vreun traseu cu un astfel de marcaj care sa porneasca din acel loc. Traseul marcat cu banda albastra pe harta 3D este pe teren marcat cu banda galbena si acesta strabate Valea Cerbului pentru a ajunge la Vf. Omu. Iar traseul cu cruce albastra ar trebui sa fie in mod normal traseul marcat cu triunghi albastru ce duce pana la Cabana Diham Phoenix si abia de aici putem vorbi de marcajul cruce albastra ce duce spre Rasnov.

10. O alta confuzie este traseul ce coboara de la Cabana Diham Phoenix spre Predeal, marcat pe harta cu banda albastra. In teren marcajul este punct rosu pana in apropierea DN 73A ce leaga Predealul de Rasnov. Iar acest traseu nu trece si pe la cabana Forban cum se arata gresit pe harta. Ca sa ajungi la acea cabana trebuie sa urmezi un drum auto si in preajma sa este un traseu cu banda albastra ce duce spre Predeal. Mai exact, traseul marcat cu banda albastra porneste din vecinatatea cabanei Vanatori si ceva mai jos, nu departe de cabana Forban se bifurca. Marcajul banda albastra continua pana la intersectia cu DN 73A in timp ce in dreapta poteca cu acelasi marcaj coboara spre Predeal.

11. Refugiul Schiorilor din zona Vaii Albe, desi este trecut pe harta 3D nu mai exista de peste 10 ani!

12. De asemenea, de la cabana Malaiesti nu pornesc doua trasee cu banda albastra, ci doar unul si acela spre Vf. Omu. Traseul ce urca prin spatele cabanei este de fapt marcat cu banda galbena si suie Padina Crucii, coboara in Valea Tiganesti si urca din nou pentru a intersecta traseul cu banda rosie ce vine de la Vf. Omu pe muntele Clincea pana in localitatea Bran!

13. De la cabana Poiana Izvoarelor traseul marcat cu cruce albastra nu este comun cu traseul marcat cu banda rosie. Acesta prim traseu pleaca in mod normal in sens opus celui cu banda rosie!

14. Traseul ce porneste in mod eronat de la Cabana Poiana Izvoarelor si care este marcat cu cruce albastra ajunge alaturi de marcajul banda rosie la o intersectie de trasee. Aceasta intersectie in teren poarta numele de Pichetul Rosu. Din acest loc, traseul turistic marcat cu cruce albastra in mod gresit, devine in teren traseu cu marcaj punct rosu si duce pana la cabana Diham Phoenix. Mult mai jos de Pichetul Rosu, traseul cu punct rosu intersecteaza pe cel cu cruce albastra ce vine de la Poiana Izvoarelor. Nu mai ca pe harta 3D directia traseului cu cruce albastra ce pleaca de la Poiana Izvoarelor este eronata. Nu este spre vest ci spre nord-est si niciodata nu se intersecteaza cu marcajul banda rosie.

15. Daca urmarim pe harta acel traseu marcat cu banda rosie ce trece pe la cabana Poiana Izvoarelor observam ca devine comun la un moment dat cu un alt traseu marcat cu triunghi rosu. Ambele trasee merg impreuna pana la o intersectie, cunoscuta de oamenii de munte ca intersectia ?La Prepeleag?. In mod normal din acest loc se despart cele doua trasee. Cel cu banda rosie urca la Vf. Omu, cel cu triunghi rosu duce la cabana Malaiesti. Dintr-o eroare, pe harta 3D apare in continuare marcajul banda rosie pana la cabana Malaiesti. Real, de la acea intersectie mentionata spre Malaiesti continua doar marcajul triunghi rosu!"

Antena3.ro

×
Subiecte în articol: Bucegi greseli harta
Parteneri
Explozie la Rafinăria Petromidia Năvodari. Plan roşu activat!
x close