Atenţie, şoferi! Azotatul de amoniu de la airbag-uri provoacă explozii

de Claudia Popovici    |    23 Sep 2020   •   19:15
Atenţie, şoferi! Azotatul de amoniu de la airbag-uri provoacă explozii Sursă foto: scienceabc.com

Zeci de mii de șoferi din România se află într-un pericol iminent. Comisia Europeană a emis două alerte privind pericolul grav generat de azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului, care poate provoca explozii. Două mari branduri sunt vizate să îşi retragă produsele de pe piaţă.

Sistemul Safety Gate al Comisiei Europene a emis două alerte extrem de grave referitoare la riscurile de explozie la dispozitivele de airbag-uri.

”În cazul unui accident care a declanșat eliberarea unui airbag pentru conducător sau a unui airbag pasager, această modificare ar putea provoca o explozie a generatoarelor de gaz. În cazul în care un generator de gaz rupează, airbag-ul nu ar avea, așadar, nicio funcție de restricționare și piesele detașate de la generatorul de gaz ar putea ajunge în interiorul vehiculului. Acest lucru ar crește riscul de rănire a călătorilor”, se arată în alerta emisă de Germania.

Două mari branduri sunt vizate să îşi retragă produsele de pe piaţă

Mărcile vizate sunt Mercedes-Benz și Ford pentru care s-a solicitat retragerea de pe piață.

Astfel, pentru Mercedes-Benz, la modelele A-Class, C-Class, GLK, E-Class, ML, GL, R-Class, SLK, SLS AMG, fabricate între 2004 și 2016, a fost emisă o alertă din cauza generatoarelor de gaz cu azotat de amoniu fără agenți de uscare, care ar putea, în anumite condiții climatice, să conducă în timp la o schimbare chimică a combustibilului.

La autoturismele marca Ford, produse în Statele Unite, la modelele Mustang, Fusion, MKZ, Lincoln Town Car, Edge, MKX, Ranger, Ford GT, fabricate din 2005 până în 2014, s-a constatat că azotatul de amoniu utilizat în dispozitivul de umflare a airbagului poate avea o modificare substanțială în timp din cauza degradării provocate după o expunere prelungită la o umiditate absolută ridicată, la temperaturi ridicate și la cicluri de temperaturi înalte. ”În cazul în care un airbag este activat, acesta poate conduce la creșterea presiunii sau poate provoca o presiune internă excesivă iar corpul acestuia să se spargă, iar fragmentele de metal pot trece prin materialul pernei care provoacă rănirea ocupanților”, se precizează în alerta emisă de Regatul Unit.

”În țările europene, firmele producătoare îi notifică pe cetățenii care dețin în proprietate astfel de autoturisme." spun reprezentanţii Asociației pentru Protecția Consumatorilor Infocons

În paralel, Asociația pentru Protecția Consumatorilor Infocons a solicitat autorităților române să intervină pentru remedierea acestor probleme la autovehiculele aparţinând marcilor menţionate mai sus înmatriculate în țara noastră.

”În țările europene, în cazul unor astfel de alerte, firmele producătoare îi notifică pe cetățenii care dețin în proprietate astfel de autoturisme, prin mail, prin sms, prin poștă, pentru a veni de îndată în service-urile reprezentanțelor pentru a putea repara sau a înlocui dispozitivele care generează riscuri sau chiar a retrage produsul cu plata despăgubirilor cuvenite cu celeritate, nu după ani de zile sau niciodată, cum se întâmplă la noi”, a precizat pentru national.ro președintele Asociației pentru Protecția Consumatorilor infocons, Sorin Mierlea.

x close