×
Antena 3 S.A. utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată pe www.antena3.ro. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.antena3.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.Antena3.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Fii alături de noi!

Calea ferată care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni stârnește controverse. Ar putea afecta siguranța traficului aerian

22 Iul 2019   •   09:24
Calea ferată care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni stârnește controverse. Ar putea afecta siguranța traficului aerian 16
Foto: pixabay.com

Calea ferată care ar urma să lege Gara de Nord de Aeroportul Otopeni stârneşte în continuare controverse. Şinele nu doar că ar trece prin curţile localnicilor, dar ar putea afecta şi siguranţa traficului aerian. Potrivit unor surse, una dintre pistele aeroportului ar trebui să fie mutată câteva sute de metri mai departe.

Peste 400 de avioane aterizează şi decolează zilnic de la Otopeni. În calea sutelor de zboruri, trenul spre aeroport ar putea pune bariere, spun controlorii de trafic aerian. Proiectul presupune construirea unei căi ferate peste Drumul Naţional 1, până în parcarea Terminalului Sosiri. Doar că linia ar trece chiar pe lângă Pista 1.

Surse din aviaţie susţin că pista ar trebui mutată la cel puţin 400 de metri. Şi nu ar fi singurul obstacol. Trenurile care vor opri în staţiile Carpaţi, Pajura, Chitila Sud, Mogoşoaia şi halta Odăile, vor trece foarte aproape de zeci de case de pe traseu.

Nici CFR şi nici ministerul Transporturilor nu au vrut să comenteze situaţia. Într-un comunicat, Cfr Infrastructură menţionează doar că noua construție nu va afecta nici proprietățile și nici accesul la acestea. Linia care leagă Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă este una dintre cerințele impuse autorităţilor pentru ca România să poată găzdui meciurile din cadrul Campionatului European de Fotbal din vara lui 2020.


sati