Antena 3 CNN Actualitate Aproape toți părinții își expun copiii la acest pericol! Organizația Mondială a Sănătății a tras un semnal de alarmă

Aproape toți părinții își expun copiii la acest pericol! Organizația Mondială a Sănătății a tras un semnal de alarmă

Aproape toți părinții își expun copiii la acest pericol! Organizația Mondială a Sănătății a tras un semnal de alarmă
Sursa foto: Foto: pixabay.com
de S.T.    |    05 Noi 2016   •   12:25

Copiii din Europa sunt bombardaţi cu reclame digitale ascunse şi anunţuri publicitare care promovează alimentele bogate în grăsimi, zahăr şi sare, ce le dăunează sănătăţii şi contribuie la problema obezităţii de pe continent, au atras atenţia experţii Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, informează Reuters.

Cercetătorii au cerut factorilor decizionali să facă mai mult pentru protejarea copiilor de mesajele din reclamele la produsele de tip ''junk food'' de pe site-urile de internet, din jocuri - cunoscute ca ''advergame-uri'' - şi din alte forme de conţinut digital.

„Guvernele au considerat că prevenţia obezităţii în rândul copiilor este prioritatea politică numărul unu, totuşi noi descoperim în mod constant că aceştia - cel mai vulnerabil grup - sunt expuşi la nenumărate tehnici ascunse de marketing digital ce promovează alimentele cu conţinut ridicat de grăsimi, zahăr şi sare”, a declarat Zsuzsanna Jakab, director regional pentru Europa al OMS.

Potrivit lui Gauden Galea, expert al OMS în boli cronice şi în promovarea sănătăţii, accesul direct la copii al companiilor de publicitate şi al producătorilor de alimente ar putea avea „consecinţe uriaşe atât economice cât şi asupra sănătăţii”.

Potrivit raportului, în condiţiile existenţei unui deficit în ceea ce priveşte reglementările eficiente sau controlul asupra marketingului digital, copiii sunt deseori expuşi publicităţii online prin platforme digitale care colectează date personale.

Marketingul digital îi poate angaja pe copii prin experienţe emoţionale şi amuzante şi, în plus, îi poate încuraja să împărtăşească prietenilor aceste experienţe, potrivit raportului care descrie acest lucru drept ''un cocteil dubios atunci când e utilizat pentru a promova mâncarea nesănătoasă''.

×
Parteneri
Sondaj CURS: Trei candidaţi despărţiţi de doar 4% la PMB
x close