Antena 3 CNN Actualitate Descoperire majoră a paleontologilor. Coada cu pene a unui dinozaur, conservată în chihlimbar

Sursa foto: foto: Royal Saskatchewan Museum/R.C. McKellar
09 Dec 2016   •   10:02

O descoperire unică ce va dezvălui detalii importante despre dinozaurii cu pene a fost făcută de către paleontologi. Coada unui dinozaur vechi de 99 de milioane de ani, ce conţine oase, ţesuturi moi şi chiar şi pene, a fost găsită conservată în chihlimbar, potrivit unui raport publicat joi în revista Current Biology, scrie adevarul.ro.

Xing Lida, un paleontolog din China, a găsit specimenul, de dimensiunea unei caise uscate, la o piaţă de chihlimbar din nordul Myanmar, în apropiere de graniţa chineză. Piesa remarcabilă era destinată să ajungă o curiozitate sau o bucată de bijuterie, comercianţii birmanezi crezând că este un fragment de plantă prins în chihlimbar.

„Am realizat că conţinutul aparţine unei vertebrate, probabil theropod, mai degrabă decât oricărei plante”, a declarat Xing pentru CNN. „Nu sunt sigur că (vânzătorul) a înţeles cu adevărat cât de important este acest specimen, dar el nu a ridicat preţul”, a precizat paleontologul.

Cu o lungime de circa 3,7 cm, cu pene de culoarea castanului deasupra şi palide dedesubt, coada a fost găsită completă, cu oase fosilizate precum şi cu urme de muşchi, ligamente şi aspect de piele mumificată.

Românii pentru care se reduce vârsta de pensionare