Gafă comisă de ziarul El Pais: Fotografie falsă cu Hugo Chavez intubat. Venezuela ameninţă cu proces

de M.Z.    |    25 Ian 2013   •   08:59
Gafă comisă de ziarul El Pais: Fotografie falsă cu Hugo Chavez intubat. Venezuela ameninţă cu proces Foto: captura mediafax.ro

Guvernul venezuelean a anunţat joi că va începe acţiuni legale după ce cotidianul spaniol El Pais a publicat ieri, pe prima pagină, o fotografie falsă cu preşedintele Hugo Chavez, care a declanşat furia Caracasului.

"Guvernul din Venezuela a anunţat că va angaja acţiuni legale adecvate după această publicare, care nu poate fi reparată de scuzele modeste prezentate de compania de presă (El Pais) cititorilor săi", a declarat ministrul Comunicaţiilor, Ernesto Villegas, potrivit AFP.

Ziarul spaniol El Pais a publicat joi, pe prima pagină, o fotografie a unui pacient intubat, pe patul de spital, prezentat ca fiind Hugo Chavez, imagine care s-a dovedit a fi un fals, potrivit conducerii publicaţiei.

Imediat, şefii cotidianului au oprit distribuirea publicaţiei, iar poza a rămas timp de aproximativ 30 de minute pe pagina de deschidere a site-ului cotidianului El Pais.

"El Pais le cere scuze cititorilor pentru prejudiciul provocat şi a deschis o anchetă pentru a determina circumstanţele în care s-a produs incidentul şi greşelile care au putut fi făcute în verificarea fotografiei", se arată pe site-ul publicaţiei.   

 

Potrivit cotidianului, imaginea a fost furnizată de agenţia de presă Gtres Online, specializată în ştiri mondene, care a prezentat-o ca fiind a lui Hugo Chavez, spitalizat de o lună şi jumătate în Cuba, după ce cancerul de care suferea a recidivat.

Informaţiile despre starea de sănătate a acestuia sunt ţinute secret în ţara sa, lăsând loc de speculaţii în ceea ce priveşte şansele sale de supravieţuire.

Potrivit unui mesaj publicat de ministrul Informaţiilor din Venezuela, Ernesto Villegas, pe contul său de Twitter, fotografia - "pe cât de falsă pe atât de grotescă" - a fost extrasă dintr-o înregistrare video realizată în cursul unei intervenţii chirurgicale pe o altă persoană (un pacient suferind de acromegalie), difuzată pe Youtube la 6 august 2008, potrivit Mediafax.

Redactorul-şef al publicaţiei concurente El Mundo, Pedro Ramirez, a afirmat printr-un mesaj publicat pe contul său de Twitter că a refuzat acea fotografie, care i-a fost propusă de "o agenţie" în schimbul sumei de "30.000 de euro".

Preşedintele Venezuelei este internat de şapte săptămâni în Cuba, după ce a fost operat de cancer în zona pelvină. Acesta nu a mai apărut în faţa presei şi nici nu a dat vreo declaraţie, fapt care a alimentat speculaţiile cu privire la starea lui de sănătate.









Parteneri
x close