Vagoanele implicate în accident fac parte din aceeaşi garnitură. Opt din cele 17 vagoane ale trenului sunt pline cu ciment, iar nouă cu motorină. În timp ce mecanicul de locomotivă încerca să manevreze trenul spre staţie, două vagoane cu motorină s-au desprins, nefiind bine legate de restul garniturii. Au deraiat şi s-au ciocnit de vagonanele de ciment. În urma una dintre cisterne s-a fisurat .
Echipele la ISU Bacău au intervenit imediat, pentru a evita producerea unei explozii. Potrivit Mediafax, angajaţii ISU şi cei ai Regionalei de Căi Ferate au lucrat timp de peste zece ore pentru a transfera în cisterne motorina din cele două vagoane avariate în urma coliziunii.
Din primele cercetări mecanicul de locomotivă ar fi de vină pentru accident.
În prezent, trenurile care tranzitează gara Bacău sunt preluate de două locomotive Diesel pe o distanţă de 20 de kilometri.
Prefectul judeţului, Constantin Scripăţ, estimează că traficul va fi reluat în condiţii normale până la orele prânzului.
"A fost o noapte grea. În acest moment calea ferată a fost degajată. Urmează ca angajaţii de la CFR să-şi facă treaba şi să verifice liniile iar în trei - patru ore estimez că traficul va fi reluat în condiţii normale", a spus prefectul judeţului, citat de Mediafax.
Trafic feroviar îngreunat între Bacău şi Adjud
Ştiri video recomandate