Antena 3 CNN Actualitate Educație Daniel David, despre reducerea abandonului școlar: „Infrastructura educațională îi poate stimula pe copii să vină la școală”

Daniel David, despre reducerea abandonului școlar: „Infrastructura educațională îi poate stimula pe copii să vină la școală”

R.M.
2 minute de citit Publicat la 18:26 26 Mai 2025 Modificat la 18:27 26 Mai 2025
Daniel David consideră că structurile modulare reprezintă o soluție temporară pentru desfășurarea cursurilor. Sursa foto: Agerpres

Daniel David, ministrul Educației, a reafirmat, luni, angajamentul pentru reducerea abandonului școlar și a subliniat că infrastructura educațională joacă un rol esențial în motivarea elevilor să vină la școală. În acest context, el consideră că structurile modulare reprezintă o soluție temporară pentru desfășurarea cursurilor, menționând că există mai multe proiecte sprijinite de Banca Mondială pentru a dezvolta infrastructura educaţională.

„Aşa cum am spus în diverse contexte publice, sunt preocupat nu doar de buna educaţie a celor care se află în sistemul şcolar, dar şi de a-i readuce la şcoală pe cei care se află în afara acestuia, fie ca urmare a abandonului şcolar, fie prin faptul că nu au fost niciodată înscrişi în sistemul educaţional.

Infrastructura educaţională este unul dintre factorii care-i stimulează pe copii să vină la şcoală. Într-adevăr, dacă nu ai această infrastructură nu au unde să beneficieze de educaţie, iar dacă o ai, dar nu se ridică la standardele aşteptate, poate fi o cauză a abandonului şcolar”, a transmis, luni, ministrul Educaţiei, Daniel David.

Ministrul a subliniat că, deși dezvoltarea infrastructurii educaționale revine autorităților locale, ministerul nu doar că le încurajează să acționeze în acest sens, ci intervine direct atunci când există oportunitatea, sprijinindu-le astfel în mod concret.

„În acest sens, ministerul are în derulare în prezent o serie de proiecte susţinute de Banca Mondială pentru a dezvolta infrastructura educaţională. Evident că în acest proces, copiii vor trebui să fie relocaţi temporar, până la consolidarea/reabilitare/construirea sediului unităţii şcolare. Am vrut acum să văd dacă această relocare se face în condiţii bune pentru copii, profesori, comunitate educaţională şi procesul educaţional”, a mai transmis David.

Daniel David a adăugat că, alături de primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a vizitat o unitate de învățământ cu infrastructură modulară temporară.

„Mi-a plăcut ceea ce am văzut – ceea ce nu este de mirare, în condiţiile în care trebuiau respectate standardele privind spaţiile educaţionale stabilite de Banca Mondială. Am astfel încredere că copiii vor fi mulţumiţi, iar procesul educaţional se va putea derula în condiţii bune. 

Primarul a promis că va construi şi un teren de sport în jurul acestei structuri, ceea ce va creşte şi mai mult calitatea mediului educaţională din zonă.

Sincer vă spun, mă gândesc că astfel de structuri ar putea funcţiona nu doar acolo unde temporar lucrăm la infrastructura clasică a unităţilor şcolare, ci şi ca soluţie temporară pentru desfăşurarea activităţilor didactice pe perioada procesului de construcţie de spaţii şcolare noi sau în situaţiile/zonele în care spaţiile şcolare sunt deocamdată insuficiente”, a mai transmis ministrul Educaţiei.

Citește mai multe din Educație
» Citește mai multe din Educație
TOP articole