Antena 3 CNN Externe Mapamond În 1991 s-a mutat în SUA și a vândut pizza pentru 4,25 dolari pe oră. Acum deține peste 270 de restaurante și e milionar

În 1991 s-a mutat în SUA și a vândut pizza pentru 4,25 dolari pe oră. Acum deține peste 270 de restaurante și e milionar

A.O.
4 minute de citit Publicat la 07:00 30 Aug 2025 Modificat la 08:28 30 Aug 2025
De-a lungul drumului său, Bajwa a spus că a învățat importanța auto-reflecției. Foto: Getty Images

În 1991, Nadeem Bajwa a emigrat în Statele Unite din Pakistan. Avea 24 de ani. Ca să se întrețină pe când era student la o facultate din Indiana a avut mai multe locuri de muncă, inclusiv cea de livrator pentru o pizzerie din rețeaua Papa John’s, unde a muncit pentru 4,25 dolari pe oră. 34 de ani mai târziu, bărbatul de 58 de ani acum deține peste 270 de pizzerii Papa John’s în toată țara, scrie CNBC, iar obiectul lui e să ajungă la 500. 

Nadeem Bajwa este și CEO-ul Bajco Group, pe care l-a cofondat alături de cei doi frați ai săi, și deține un portofoliu divers de companii - de la firme de construcție, tehnologie, contabilitate la filialele Papa Johns și multe altele. 

O poveste de succes

Drumul lui Bajwa spre succes nu a fost unul ușor, scrie CNCB. A fost primul din familia sa care a părăsit Pakistanul pentru Statele Unite. 

„Zborul către SUA a fost de fapt prima dată când am zburat. Nu mai zburasem până atunci. Pur și simplu să mă urc în avion...a fost o luptă cu mine însumi să vin aici singur, a fost multă anxietate. Dar am fost hotărât să mă descurc.”, a povestit el pentru CNBC. 

Bajwa își amintește de șocul cultural și de bariera lingvistică pentru că nu vorbea fluent în limba engleză pe atunci. 

„Uneori, când ești departe de familie și ești singur....a fost foarte, foarte dificil.”, a spus Nadeem Bajwa. 

Ca să se întrețină în anii facultății, Bajwa a lucrat în mai multe locuri. 

„În prima mea vară am avut trei joburi...spălam vasele pe tura de micul dejun la un restaurant, livram pizza după-amiezile și seara lucram la Taco Bell. Locuiam în Fort Wayne, Indiana, și...am început să livrez pizza pentru Papa John’s când au deschis o filială în oraș, mi-a plăcut, bacșișurile erau bune, a ajutat și asta.”, își amintește CEO-ul. 

Bajwa a avansat rapid în Papa John’s. La momentul la care a absolvit facultatea, în 1996, deja nu mai era livrator ci manager. Apoi, a aplicat pentru câteva funcții în corporații, deoarece acesta a fost întotdeauna obiectivul lui după finalizarea studiilor. 

„Am aplicat pentru câteva joburi, dar pe undeva speram că nu voi primit nicio ofertă, dar voiam să încerc pentru că era unul dintre obiectivele mele. Nu voiam să rămân cu regretul că nu am aplicat, deoarece toată viața mea am crezut că voi lucra într-o corporație. Dar nu am găsit niciun loc de muncă care să mă plătească mai bine decât ceea ce câștigam la Papa John’s.”, și-a amintit omul de afaceri. 

Acesta a fost motivul pentru care a decis să rămână în domeniul restaurantelor și în timp a ajuns să fie manager pentru mai multe pizzerii, iar apoi a decis să-și deschidă propria filială din franciza Papa John’s. 

Astfel, în iulie 2002, cu ajutorul familiei și mai multe împrumuturi de la bănci, Bajwa a deschis primul său Papa John’s în East Liverpool, Ohio. Costul total: 150.000 de dolari. 

„Am cumpărat echipamente second-hand la un preț foarte mic și, la acel moment, am construit magazinul cu jumătate din cât aș fi plătit, pentru că am făcut o mare parte din muncă singur. Ideea mea a fost să deschid cu cât mai puțini bani posibil și să direcționez banii către marketing.”, a explicat el. 

A învățat din greșeli

Bajwa a învățat câteva lecții dure de afaceri pe pielea lui, la începuturile sale în antreprenoriat, pentru că a făcut câteva greșeli cheie. 

Înainte să-și deschidă prima pizzerie, Bajwa s-a concentrat intens pe popularizarea marii deschideri. 

„Am făcut prea mult marketing, iar în prima zi jumătate din echipă a plecat pentru că era haos. Au venit prea mulți oameni pentru că am făcut prea multă reclamă și m-am concentrat mai mult pe promovare decât pe instruirea oamenilor să facă pizza... Atunci am învățat cât de important este să fii pregătit înainte de (deschidere n.red).”, a spus el. 

Apoi, în șase luni de la deschiderea primului restaurant, Bajwa a văzut că profitul obținut de restaurant era peste estimările sale așa că a deschis imediat încă câteva locații. 

„După două magazine, m-am gândit: nicio problemă. Am mai deschis imediat încă trei și, ghici ce, nu aveam oamenii potriviți lângă mine și atunci am început să avem dificultăți”, a spus el.

Așa că el și echipa sa au fost nevoiți să facă un pas înapoi și să își acorde timp înainte de a încerca din nou să se extindă.

„A fost o perioadă în care am crescut prea repede și am dat de greu. În 2008, în timpul crizei economice... acelea au fost vremuri grele”, a adăugat el.

În cele din urmă, Bajwa a spus că este recunoscător pentru aceste eșecuri timpurii pentru că l-au învățat tot ceea ce știe astăzi.

De-a lungul drumului său, Bajwa a spus că a învățat importanța auto-reflecției. „Trebuie să fii umil, pentru că în ziua în care începi să crezi că le știi pe toate, eu cred că atunci începe declinul tău.”

În 2024, Bajco Group a semnat un acord cu Papa Johns International pentru a deschide 50 de noi restaurante până în 2028. Bajwa a spus că obiectivul său este să ajungă la 500 de locații. Odată cu creșterea portofoliului său de restaurante Papa John's de-a lungul anilor, Bajwa a construit și afaceri conexe.

„Am dezvoltat un call-center, o divizie de construcții, un birou de contabilitate offshore și o divizie de tehnologie pentru a aduce eficiență în portofoliul nostru Papa John's, care între timp au devenit afaceri separate și deservesc mai mulți clienți atât din cadrul, cât și din afara brandului Papa Johns”, a spus el.

„Nu am visat niciodată la o asemenea creștere. M-am concentrat doar pe a face tot ce pot mai bine... și pe a învăța din greșeli... iar restul a venit de la sine. Totul a început cu livrarea de pizza. Îți vine să crezi?”, a spus Bajwa. 

Citește mai multe din Mapamond
» Citește mai multe din Mapamond
TOP articole