Consiliul Concurenței precizează, totuși, că procentajele avansate nu sunt foarte exacte, pentru că nu se știe clar câte dintre mașinile neasigurate circulă efectiv pe șosele. Scopul acestor calcule este acela de a arăta că, din 2011 până în 2015, procentajul autovehiculelor asigurate a scăzut. În 2011, peste 74% dintre autovehicule aveau asigurare RCA, potrivit calculelor Consiliului Concurenței, iar la jumătatea lui 2015 doar 72% mai dețineau o astfel de poliță.
“După părerea mea, gradul de cuprindere în asigurare este undeva sub 70%, dacă scoatem polițele pe o lună, iar tendința este de scădere. Nu cred, însă, că în cazul autovehiculelor comerciale gradul este de doar 50%. Experiența mea spune că firmele se asigură mai mult decât persoanele fizice”, spune Viorel Vasile, președintele Safety Broker, cel mai mare intermediar din asigurări.
În opinia Consiliului Concurenței, principalele efecte ale numărului mare de autovehicule neasigurate sunt creșterea daunelor achitate de Fondul pentru Victimele Străzii și posibila majorare a contribuțiilor asigurătorilor. În final, cei care vor plăti pentru accidentele provocate de mașinile neasigurate sunt tot șoferii care vor să cumpere o poliță RCA.
Mai mult, pe profit.ro