Antena 3 CNN Economic Auto Test drive Antena3.ro. Prin Bucureşti, cu noul Volkswagen Golf (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Prin Bucureşti, cu noul Volkswagen Golf (FOTO)

Test drive Antena3.ro. Prin Bucureşti, cu noul Volkswagen Golf (FOTO)
Sursa foto: volkswagen golf
24 Mar 2009   •   08:14

ANTENA3.RO - EXCLUSIV ONLINE // Golful este una dintre cele mai populare maşini ale mărcii Volkswagen, fiind chiar un adevărat simbol la clasa sa. Vineri, Antena3.ro a testat, prin Bucureşti, noul Golf care a ajuns la generaţia VI. De la primele priviri aruncate maşinii din exterior evoluţia este evidentă, şi indică faptul că Golful a trecut la următoarea etapă a vieţii sale, cea de maturizare.

Nemţii se laudă că Golf-ul VI este complet nou, şi aşa este. Maşina păstrează din farmecul generaţiilor precedente, dar are noi linii care denotă agresivitate, în special la partea frontală, unde farurile se aseamănă cu cele de la Scirocco.



Varianta aleasă pentru test drive a fost un TDI 2.0, de 140 cai putere, cu cutie automată (denumită DSG) şi şase trepte, care beneficiază de dublu ambreiaj. De la bun început trebuie precizat faptul că acceleraţia este una fulminantă pentru un diesel, surpriza fiind una plăcută din acest punct de vedere.

La acest aspect contribuie foarte mult şi cutia DSG cu dublu ambreiaj, care schimbă vitezele exact atunci când trebuie. Astfel, dacă este cuplat modul sport, o persoană care conduce agresiv şi este obişnuită cu o cutie manuală, aproape că va uita că se afla la volanul unui automobil cu cutie automată.



Când este cuplat modul sport iar schimbătorul de viteze se află în poziţia cu acelaşi nume, turaţiile până la următoarea treaptă cresc, oferind un plus de putere la depăşirile efectuate din scurt.

În afară de modul sport, poate fi folosit cel confort sau normal. În cazul ultimelor două suspensia este ceva mai moale pentru o călătorie mai confortabilă. De asemenea, se simte o diferenţă în privinţa turaţiilor la trecerea în următoarele trepte de viteză.

Cu toate că maşina a fost testată în Bucureşti, un oraş aglomerat, au existat şi porţiuni mai libere, unde s-a putut accelera. ESP-ul şi-a făcut simţită prezenţa într-o curbă ceva mai strânsă, ţinând maşina pe linia ideală.

În privinţa interiorului, trebuie precizat că este unul foarte bine finisat, informaţiile de pe bord sunt uşor de citit, fără a fi nevoie să cobori privirea prea multă vreme.



Pasagerii din spate au loc suficient pentru picioare. Doar în cazul în care în faţă se aşează o persoană mai înaltă şi mută scaunul, este posibil să apară un mic disconfort. Însă Golful este un hatchback, deci e ceva normal.

Portbagajul este suficient de încăpător. Face faţă bagajelor a patru persoane chiar şi în cazul unei excursii prelungite.



În concluzie, se poate spune că noul Golf întruneşte cerinţele fanilor săi. Valenţele sale sportive sunt bine puse în valoare nu numai de motor sau cutia de viteze DSG, ci şi de designul său. Maşina a fost stabilă şi în curbele strânse abordate în viteză, oferind un sentiment de siguranţă chiar şi în condiţii dificile.

Consumul, la acest motor (2.0 TDI) a fluctuat pe toată durata testului, ajungând şi la 7 litri la suta de kilometri. Depinde foarte mult de stilul de condus al şoferului dar şi de condiţiile de trafic. În Bucureşti se vor obţine cu siguranţă cifre mai mari. Totuşi, în medie, maşina a consumat cam 10 litri la suta de kilometri, conform informaţiilor în timp real oferite de computerul de bord.

Designul exterior este unul reuşit, şi ergonomic la interior, fiind o maşină confortabilă la drum lung, mulţumită scaunelor care pot fi reglate pe înălţime dar şi lombar.

Golful nu este o maşină de familie însă poate fi utilizată şi de familişti, fără probleme. Singura parte proastă, lucru dealtfel obişnuit la hatchback-uri, este confortul pasagerilor din spate care poate avea de suferit dacă scaunul din faţă este mutat la maxim înspre partea posterioară.

Partea tehnică cea mai reuşită este reprezentată de cutia de viteze automată DSG, care se comportă excelent, şoferului lipsindu-i doar partea cu schimbatul efectiv al treptei.

Informaţii generale

Pentru Golf VI sunt disponibile patru motoare pe benzină, de 1,4 litri (80 CP), 1,6 litri (102 CP) şi 1,4 litri supraalimentat (122 CP), respectiv 1,6 litri supraalimentat de 160 Cai Putere.

Primul motor poate fi combinat exclusiv cu o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, iar pentru cel de-al doilea propulsor sunt disponibile atât o cutie manuală cu cinci trepte cât şi una automată (DSG) cu şapte trepte. Propulsoarele pe benzină de 122 şi 160 cai putere pot avea o cutie de viteze manuală cu şase trepte sau una automată cu şapte trepte.

Cele două motorizări diesel, ambele de 2 litri, dezvoltă 110, respectiv 140 CP. Propulsorul diesel de bază poate avea o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, în timp ce pentru motorul mai puternic sunt disponibile atât o variantă de transmisie manuală cu şase rapoarte, precum şi una automată cu şapte trepte.

Preţurile pentru noul Golf pornesc de la 13.668 euro, cu TVA, şi ajung, în cazul versiunilor de top, la 23.085 euro, TVA inclus.

Florin Tulbure, Antena3.ro

×
Subiecte în articol: masina automobil
Parteneri
Sondajul care cutremură scena politică. Se schimbă tot
x close