Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Cum să ai grijă de anvelopele tale de vară

Cum să ai grijă de anvelopele tale de vară

Odată ce media temperaturilor a crescut și minimele rar au trecut sub plus 7 grade, anvelopele de iarnă trebuie să dispară de pe mașini și să lase loc celor de vară. Unii amână totuși acest moment pentru a repartiza uzura între setul de iarnă și cel de vară.

Cum să ai grijă de anvelopele tale de vară
Sursa foto: anvelope.ro
de Georgiana Adam    |    03 Mai 2022   •   14:34

Este o greșeală, pentru că pneurile dedicate sezonului alb se tocesc excesiv odată ce temperaturile trec de 14 grade. Dar, totuși, cum să mărim anduranța anvelopelor de vară?

În primul rând, verificați regulat presiunea în roți. Acum există și opțiunea pentru a vă umfla anvelopele cu azot. Acest gaz inert are molecula mai mare și, prin urmare, pierderile sunt mai mici. În plus, coeficientul de dilatare al azotului este semnificativ mai mic decât al aerului înconjurător (care desigur, conține și el azot). Dacă le-ați umflat cu acest gaz, atunci deja ați scăpat de o grijă.

Mergeți să verificați și reglați unghiurile roților mașinii. Atenție, însă, multe mașini moderne au reglaje și pentru puntea spate, nu doar pentru puntea față! Dacă roata nu calcă perpendicular pe sol și unghiul de fugă nu este cel corect, anvelopele vor suferi o uzura accentuată pe exterior sau interior. Mai mult, un unghi dereglat duce și la o aderență mai scăzută și, implicit, o la o stabilitate mai slabă a mașinii.

Atenție la murdăria de pe anvelope. Atunci când mergeți cu mașina la spălătorie, nu uitați să spălați bine și anvelopele. Dacă mergeți la o spălătorie automată, gen tunel, atunci alegeți un program cu spălare a șasiului care va curăța bine și anvelopele. Produsele petroliere luate pe roți de pe asfalt (benzină, motorină, ulei, etc) deteriorează cauciucul din componența pneului.

Verificați periodic starea anvelopelor de vară (și nu numai). Chiar dacă v-ați asigurat că aveți presiunea corespunzătoare în anvelope și aveți unghiurile reglate, tot este bine să verificați aspectul pneurilor cel puțin o dată pe săptămână. Uneori se mai găsește un cui înfipt, o uzură anormală sau o gâlmă. Moment în care ar trebui să intrați pe anvelope.ro să căutați un pneu potrivit. Se recomandă schimbarea în set, pe punte. Nu mergeți niciodată cu o anvelopă nouă pe o parte și una uzată pe cealaltă.

Rotația anvelopelor nu este un mit! E adevărat, multe anvelope moderne sunt unidirecționale și/sau se pot monta doar pe o anumită punte a mașinii. Este evident că dacă aveți roți mai late pe spate decât pe față si sunt echipate cu pneuri unidirecționale, nu le veți putea roti. Una dintre cele mai simple soluții este să se mute roțile de pe spate pe față, iar cele de pe față pe diagonală pe spate. Această operațiune ar trebui făcută cam o dată la 8000 de kilometri. Astfel, nu veți ajunge cu două pneuri aproape tocite și alte două care să mai aibă un profil pentru încă cel puțin un sezon.

Verificați arcurile și amortizoarele mașinii, starea bucșelor și pivoților și, nu în ultimul rând, semibieletele de direcție. Dacă acestea nu sunt în stare bună, atunci orice reglaj ați face pe stand nu va avea efectul scontat pe drum. Este vorba, până la urmă, de siguranță și confort.

Atenție la lovituri! Știm cu toții că locurile de parcare nu sunt suficiente și că deseori trebuie să parcăm cu două roți pe bordură. Pentru aceasta, cel mai bine pentru anvelope este când parcați să nu urcați din inerție. Impactul anvelopei cu bordura poate duce la slăbirea sau chiar ruperea ranforsărilor metalice (sârmelor) ale anvelopei. Din nefericire, de foarte multe ori aceste șocuri sunt mai evidente pe interiorul roții, nu spre exterior.

Stilul de condus. Dar toate cele de mai sus pot fi anulate de un stil de condus agresiv, cu accelerări și frânări bruște. Îți recomandăm să ai grijă de cauciucurile tale. Iar când o sa ai nevoie sa le schimbi, vei găsi modelul potrivit pe anvelope.ro.

Parteneri
Se apropie ciclonul! ANM: ”Atenție! Vor fi fenomene intense"
x close