Antena 3 CNN Economic Conținut plătit Rebrandingul nu se face doar în situații de criză: B-Caffe își schimbă numele pentru a ține pasul cu extinderea rapidă

Rebrandingul nu se face doar în situații de criză: B-Caffe își schimbă numele pentru a ține pasul cu extinderea rapidă

Compania B-Caffe are în spate o poveste de succes a unui brand local din Suceava care a cucerit zona de Nord-Est a României și a ajuns să strângă comunități de pasionați de cafea în zonele rurale ale Moldovei.

Rebrandingul nu se face doar în situații de criză: B-Caffe își schimbă numele pentru a ține pasul cu extinderea rapidă
de Redacția Antena 3 CNN    |    06 Iun 2022   •   15:21

 La doar cinci ani de la înființare și 64 de locații deschise în țară, B-Caffe devine Zireto pentru a se extinde și mai agresiv.

Investiția în rebranding vine ca o consecință naturală a necesității de a lăsa compania să se dezvolte în ritmul accelerat pe care l-a cunoscut până acum. Însă cum a ajuns un mic chioșc de cafea să se transforme în unul din cele mai răspândite lanțuri de cafenele to go din țară?

În 2017, în centrul orașului Suceava se deschidea prima locație a cafenelei B-Caffe. Conceptul de la baza acesteia era unul modern și răspândit în multe din zonele urbane mari: fast quality coffee. Succesul din spatele acestei abordări a tradiției de consum de cafea din România este ușor de înțeles: viteza de reacție pentru o populație din ce în ce mai grăbită trebuie să fie mare, mai ales atunci când vorbim despre băutura asociată cu energia și începutul de zi. B-Caffe venea cu o nouă propunere, aceea de a oferi consumatorilor plăcerea de a savura o cafea cu tradiție italienească, de calitate premium, dar într-un timp scurt și în varianta to go

Expansiunea brandului a urmat rapid. Tot mai mulți investitori au cumpărat franciza, au fost deschise locații drive-thru, iar în jurul cafenelelor s-au consolidat mici comunități de tineri care împărtășesc pasiunea pentru cafeaua prăjită corect. Partea inovatoare a brandului B-Caffe a fost aceea de a scoate conceptul de cafea premium din granițele zonelor urbane mari și de a-l răspândi în orașele și satele mici din jurul acestora.

CEO-ul companiei, Severin Tcaciuc Jr., susține că evoluția cafenelei a fost organică, bazată pe cererea care vine din partea consumatorilor: „Astăzi avem locații în șapte județe, însă succesul pe care fiecare cafenea o are în cadrul comunității locale în care funcționează ne dă motive să credem că avem toate premisele să ne extindem în tot restul țării. În România încă există o cerere pentru un serviciu de calitate accesibil tuturor și care să dărâme preconcepția potrivit căreia o cafea bună se poate găsi doar în centrele orașelor mari, în localurile sofisticate și la prețuri de 30 de lei.”

Schimbarea imaginii acestui brand nu are în spate o situație de criză, ci din contra, o extindere rapidă a companiei. Conducerea acesteia a stabilit că brandul trebuie să fie adaptat contextului de creștere și că numele vechi nu surprindea întocmai esența inovatoare și modernă a serviciilor oferite. Anul acesta au fost deja deschise trei noi locații în orașele Iași, Oradea și Bacău, care au fost inaugurate sub numele Zireto. Urmează schimbarea imaginii locațiilor deja existente și rebranduirea acestora pentru a corespunde noii identități.

×
Parteneri
Raisa, fetiţa de 2 ani dispărută ieri din fața casei, a fost găsită moartă
x close