Termenul SEO vine de la prescurtarea expresiei englezești search engine optimization și se referă la customizarea unui site web astfel încât el să fie mai ușor de indexat de către motoarele de căutare.
Ca și concept, el nu pare dificil de înțeles, dar ca proces implică nenumărate aspecte de care trebuie să ții cont pentru a obține cele mai bune rezultate.
PSK.ro de exemplu, o agenție de publicitate online specializată în promovarea SEO, propune clienților săi, în funcție de nevoile website-ului companiei lor mai multe direcții. Iată care sunt acestea:
De câte tipuri este SEO-ul
Optimizare on-page
Optimizarea on-page se referă la optimizarea fiecărei paginii a unui website pentru ca atunci când un potențial client face o interogare folosind un motor de căutare precum Google, Yahoo sau Bing, paginile website-ului respectiv să apară în primele rezultate returnate.
Astfel, posesorul website-ului optimizat obține mai mult trafic organic și cel mai important, are mai multe șanse de a câștiga noi clienți.
Optimizarea on-page la rândul ei se poate face prin două moduri: scrierea și postarea unui conținut de calitate, unic și valoros pe site-ul respectiv sau schimbarea codului paginilor optimizate astfel încât acestea să devină mai prietenoase cu mutoarele de căutare și să câștige mai ușor vizibilitate.
Optimizare off-page
Optimizarea off-page se referă la procesul de optimizare a link-urilor de pe alte website-uri care conduc către un website de interes.
Pentru a câștiga autoritate, este necesar ca un website să aibă cât mai multe link-uri externe postate pe website-uri cu autoritate mare, relevante ca temă pentru nișa din care face parte website-ul respectiv. Acest proces de optimizare seo off-page implică într-o mare măsură și link building-ul despre care vom vorbi în paragraful următor.
Link building
Link building-ul presupune creșterea numărului de link-uri către un website. Acest lucru se poate realiza pe de-o parte prin compunerea unui conținut foarte valoros pe propriul website, conținut pe care website-urile cu autoritate să-l considere atât de important încât să se raporteze la el în scrierea propriilor articole și să trimită către el ca material de referință, sau pe de altă parte prin investiția în advertoriale.
De ce este importantă promovarea SEO
Pentru a avea succes, orice afacere trebuie în primul rând să devină vizibilă pentru potențialii săi clienți. Indiferent de cât de bune din punct de vedere calitativ ar fi produsele sau serviciile sale, nicio companie nu poate realiza profit cât timp nimeni nu a auzit de ea. Iar în mediul online, cea mai simplă, dar și cea mai sigură metodă de a câștiga vizibilitate este prin promovarea SEO.
Bineînțeles că atunci când vine vorba de conținut scris ,oricine își poate dezvolta chiar și pe cont propriu propriul website. Dar rezultatele unei astfel de abordări nu se compară niciodată cu cele obținute prin claborarea cu o agenție online cu experiență în promovarea SEO!