Antena 3 CNN Externe NYT: Haosul revenirii la birou a angajaților Guvernului SUA: Hârtie igienică lipsă și frică de concediere

NYT: Haosul revenirii la birou a angajaților Guvernului SUA: Hârtie igienică lipsă și frică de concediere

Andrei Paraschiv
6 minute de citit Publicat la 16:44 01 Apr 2025 Modificat la 16:51 01 Apr 2025
oameni la birou esg
Revenirea la birou pentru angajaţii federali ai Statelor Unite a fost o adevărată provocare. Unii s-au prezentat la birou doar pentru a fi trimiși acasă, iar unii angajați ai Administrației Federale a Aviației s-au întors la un birou unde a fost găsită plumb în apă. Foto: Getty Images

Revenirea la birou pentru angajaţii federali ai Statelor Unite a fost o adevărată provocare. Unii s-au prezentat la birou doar pentru a fi trimiși acasă, iar unii angajați ai Administrației Federale a Aviației s-au întors la un birou unde a fost găsit plumb în apă. Îngheţarea cheltuielilor a însemnat o lipsă de hârtie igienică în unele clădiri, scrie The New York Times.

Lucrătorii federali s-au întors, în etape, la birouri, de când președintele Trump a emis un ordin de a face acest lucru imediat după ce au depus jurământul. El a descris cerința ca pe o modalitate de a se asigura că lucrătorii își fac de fapt treaba, în timp ce crede că ar putea avea avantajul suplimentar de a determina mai mulți angajați guvernamentali să demisioneze.

"Credem că un număr foarte substanțial de oameni nu se vor prezenta la muncă și, prin urmare, guvernul nostru va deveni mai mic și mai eficient", a spus Trump, conform NYT.

Pentru cei care s-au întors, procesul a fost afectat de lipsa de planificare și coordonare din partea administrației, ceea ce a dus la confuzie, scăderea moralului și mai multă ineficiență. Mai mulţi angajaţi federali au vorbit pentru New York Times sub anonimat, de temă să nu îşi piardă locul de muncă.

Aceştia au descris provocările logistice, condițiile înghesuite și lipsa proviziilor de bază care vin odată cu o schimbare atât de directă a politicii pentru cei aproape un milion de angajați care lucrau într-o poziție hibridă sau complet remote. La începutul anului, forța de muncă civilă federală era estimată la aproximativ 2.3 milioane, potrivit Biroului pentru Managementul Personalului, citat de New York Times.

Lipseşte hârtia igienică, mâncarea şi rechizitele în birouri

Pe 17 martie, când angajații de la Food and Drug Administration s-au întors la birourile din campusul agenției White Oak din afara Washingtonului, parcarea era puțină și o linie șerpuia în jurul blocului cu oameni care așteptau să treacă de securitate.

Băile au rămas rapid fără hârtie igienică și prosoape de hârtie. Cantina nu aprovizionase suficientă mâncare și nu erau suficiente rechizite de birou, fiind doar o parte din problemele întâmpinate de angajaţi.

Un om de știință al agenţiei, care a fost angajat remote, trebuie acum să-şi împartă biroul în timp ce lucrează la proiecte sensibile, formând astfel probleme etice și practice.

La Centers for Disease Control and Prevention din Atlanta, angajaților li s-a spus să se pregătească pentru locuri de parcare limitate în două dintre campusurile agenției.

"Conduceți până la Corporate Square și așezați-vă în spațiul de preaplin din clădirea 11. Fiţi pregătiţi să lucraţi de pe laptop și Wi-Fi", este mesajul lipit pe intrarea clădirii, relatează New York Times.

Într-un campus, poate dura 90 de minute doar pentru a pleca, deoarece parcarea este atât de plină încât lipsa spaţiului este la fiecare cotitură.

"Este aglomerat pentru că campusul CDC nu a fost niciodată proiectat pentru ca toți angajații să lucreze la birou. În ultimii 10 ani, a existat un plan pe termen lung de reducere a numărului de proprietăți închiriate pe care agenția le-a folosit, ceea ce a necesitat o creștere a muncii la distanță. Dar administrația Trump a interzis această opțiune", a spus un angajat.

Serviciul Fiscal Intern s-a confruntat la rândul său cu probleme similare.

Jeff Eppler, un manager pensionar la Internal Revenue Service, a declarat că unii angajați care lucrează direct cu americanii în declarațiile lor de impozite s-au prezentat la birou în prima zi în care urmau să se întoarcă, 10 martie, doar pentru a fi trimiși acasă.

"Deci, în loc să lucreze în acea zi, au pierdut timpul pentru a merge la birou, apoi au fost trimiși înapoi acasă pentru a face munca pe care ar fi făcut-o toată ziua”, a spus el.

În unele cazuri, managerii IRS i-au contactat pe angajați în weekendul anterior datei de întoarcere pentru a le spune să continue să lucreze de la distanță. Un angajat al IRS a descris că trebuie să aleagă între a se raporta la un birou știind că nu există suficient spațiu sau a continua să lucreze de acasă, încălcând regulile agenției.

Un alt angajat a descris că lucra în timp ce stătea pe podea în prima parte a zilei de când s-a întors la birou, deoarece cabina pe care o rezervase nu mai era disponibilă.

Un medic de la Departamentul Afacerilor Veteranilor a spus că revenirea la birou, după ce a lucrat de la distanță în ultimii doi ani, a fost dominată de aranjarea graficelor de locuri, stabilirea orelor de birou și găsirea de echipamente pentru ea și pentru colegii ei - sarcini în afara fișei postului ei care au dus la ore pierdute.

Administrația Biden a căutat ca angajații să lucreze hibrid, jumătate din săptămână petrecând-o la birou, însă administrația Trump a cerut ca toți angajații civili să se întoarcă la birou cu normă întreagă, inclusiv cei care au fost angajați pe posturi remote.

Angajaţii au fost anunţaţi cu câteva zile înainte că trebuie să se întoarcă la birou

Unele agenții le-au dat lucrătorilor un preaviz cu câteva săptămâni înainte despre momentul în care ar trebui să se prezinte la un birou, în timp ce alții au primit un avertisment cu doar câteva zile înainte.

Un angajat al Serviciului Silvic a descris că a fost angajat într-o poziție remote fără un birou fizic. Atunci când a fost angajat, documentele guvernamentale indicau că "locul ei de serviciu" era adresa ei de acasă.

În unele cazuri, angajaților de la Forest Service li sa spus să caute orice clădire federală pe o rază de 50 de mile(N.r. - aproximativ 80 de kilometri) de locul în care locuiau. Mai mult, clădirea nu trebuia să fie o clădire închiriată de agenția sa-mamă, Departamentul Agriculturii.

Drept urmare, ea și unii colegi se raportează la clădirile unde există un birou disponibil. Aceştia continuă să aibă întâlniri virtuale, așa cum au făcut în timp ce lucrau de acasă. În unele locații, chiar și asta este dificil, deoarece semnalele wireless sunt atât de slabe încât angajații nu primesc mesaje sau nu se pot conecta la videoconferințe.

Deoarece contractele au fost tăiate de încercările administrației de a impune reduceri și înghețari ale cheltuielilor, angajații federali din unele locații sunt nevoiți să se implice în munca de îngrijire. Unii oameni curăță toalete în loc să facă treburile pentru care au fost angajați, scâzând astfel productivitatea, a relatat un muncitor al Serviciului Silvic.

 

Cerința de revenire la birou ignoră contractele sindicale care includ munca la distanță. În mai 2024, mai mult de jumătate din toți angajații civili lucrau deja în birouri federale, potrivit datelor Biroului de Management și Buget. Nici Casa Albă, nici Biroul de Management și Buget nu au răspuns la întrebările despre câți lucrători erau în birou cu normă întreagă, anunţă NYT.

Departamentul de Trezorerie a spus că, la sfârșitul lunii martie, 85% dintre angajații agenției erau din nou în birou. Mulți lucrători s-au întors și la Small Business Administration, a spus un oficial de acolo. Un oficial de la Agenția pentru Protecția Mediului a spus că 68% dintre angajații săi care aveau sediul la Washington s-au întors la birou cu normă întreagă. Aproape 10.000 de angajați de la Afacerile Veteranilor s-au întors la munca fizică din 20 ianuarie, iar alții urmează să se întoarcă în următoarele câteva săptămâni, a declarat un purtător de cuvânt. Și 120.000 de angajați civili ai Departamentului Apărării și-au reluat munca în persoană din 20 ianuarie.

Mandatul de muncă în persoană este doar o parte a revizuirii masive și perturbatoare a forței de muncă federale condusă de miliardarul tehnologic Elon Musk. Acestea au inclus concedieri masive, reangajări, restabiliri impuse de instanță și înghețarea cheltuielilor.

În ciuda numelui grupului pe care Musk îl conduce, Departamentul pentru Eficiența Guvernului, angajații federali spun că nu există aproape nimic eficient în ceea ce privește modul în care administrația Trump procedează cu privire la tăieri. Cerințele au adus dezordine în ziua de muncă, au spus mulți, deoarece lucrătorii își fac griji că vor fi concediaţi și că nu își pot întreține familiile.

 

La Departamentul de Energie, pentru unele divizii, conducerea agenției a spus că angajații trebuie să se întoarcă la birourile din zona Washington până pe 5 mai, chiar dacă unii lucrează la mii de kilometri distanță, dar în apropierea altor facilități departamentale. Pentru unii, asta înseamnă să ia o decizie de a ridica și de a muta fără să știe măcar dacă vor face parte din următoarea rundă de concedieri.

Ştiri video recomandate
×

Fanatik

Antena Sport

Observator News

Parteneri
x close