Antena 3 CNN Externe Presa britanică critică dur raportul de monitorizare pentru România

Presa britanică critică dur raportul de monitorizare pentru România

28 Iun 2007   •   13:19

Raportul de monitorizare pentru România şi Bulgaria, publicat miercuri de Comisia Europeană, a fost comentat extrem de dur de presa britanică. De critici nu a scăpat nici Executivul european. Jurnaliştii britanici de la „The Times” consideră documentul prea blând, în condiţiile în care cele două state proaspăt membre UE nu şi-au îndeplinit angajamentele, la şase luni de la aderare.

Publicaţia consideră că atitudinea Comisiei Europene în raportul pentru România şi Bulgaria prezintă dilema actuală a Uniunii, care a admis cele două ţări, înainte de a fi temeinic pregătite. Britanicii admit însă că România stă mai bine decât Bulgaria, pentru că e de preferat corupţia, în locul crimelor fără sfârşit în rândul personalităţilor din Bulgaria.

„Câţi politicieni bulgari trebuie ucişi, astfel încât Comisia Europeană să publice un raport cu adevarat critic?” se intreabă jurnaliştii de la „The Times”. Nici tonul cotidianului britanic „The Independent” nu este mai blând. Ziariştii scriu că România şi Bulgaria se lupta cu un nivel alarmant de ilegalităţi, inclusiv asasinate, activitaţi mafiote şi corupţie.

„Bulgaria are cea mai ridicată rată a crimei organizate. Peste 150 de oameni au fost asasinaţi între 2000 şi 2006. Şi lucrurile nu stau mai bine dincolo de graniţă, în România. Fostul premier Adrian Năstase este acuzat de spălare de bani şi luare de mită, deşi a negat toate acuzaţiile”, se arată în „The Independent”.

Alte cotidiane internaţionale, „Financial Times”, „Le Figaro”, dar şi EUObserver s-au rezumat să publice doar rezumatul raportului prezentat de comisarul pentru justiţie Franco Frattini.

Antena 3

×