Proprietarul vasului naufragiat Concordia vrea să plătească pasagerii, pentru a evita litigii

de M.Z.    |    27 Ian 2012   •   17:51
Proprietarul vasului naufragiat Concordia vrea să plătească pasagerii, pentru a evita litigii Foto: Agerpres/AP

Compania Costa Cruises, care deţine vasul de croazieră naufragiat Costa Concordia, a semnat un acord cu mai multe grupuri de consumatori, care prevede oferirea a câte 11.000 de euro fiecăruia din cei peste 3.000 de pasageri, potrivit Reuters.

Înţelegerea are ca scop evitarea de către companie a unor viitoare litigii cu pasagerii vasului, naufragiat la 13 ianuarie în apropierea insulei italiene Giglio.

Compania va plăti 11.000 de euro pentru obiecte pierdute şi traume psihologice fiecărui pasager care nu a fost rănit. În plus, costul croazierei şi ale transportului vor fi acoperite. Costa Cruises va negocia individual cu fiecare pasager rănit în timpul evacuării vasului de croazieră.

Cei care acceptă acordul renunţă la deschiderea de litigii împotriva companiei. Copiii vor primi aceeaşi sumă ca adulţii, iar pasagerii vor fi plătiţi în termen de o săptămână de la acceptarea ofertei.

Grupul de consumatori Codacons, care nu a semnat înţelegerea, a recomandat ca pasagerii să nu accepte înţelegerea şi le-a cerut să consulte specialişti pentru eventuale traume psihologice cauzate de naufragiu, potrivit preşedintelui organizaţiei, Carlo Rienzi.

Codacons intenţionează să intenteze un proces colectiv la Miami împotriva companiei-mamă a Costa Cruises, Carnival Plc, în care să ceară 125.000 de euro pentru fiecare pasager.

Bilanţul naufragiului vasului de croazieră a ajuns la 16 morţi, dar echipele de intervenţie caută în continuare corpurile persoanelor date dispărute.

Citeşte şi O tânără care s-a aflat pe vasul de croazieră Concordia este nepoata unei victime de pe naufragiului Titanicului, din 1912.





Parteneri
x close