Antena 3 Life Cum să treci cu bine peste o zi geroasă de iarnă

Cum să treci cu bine peste o zi geroasă de iarnă

de Georgiana Adam    |    01 Mar 2021   •   17:41
Cum să treci cu bine peste o zi geroasă de iarnă pexels.com

Iarna este un anotimp imprevizibil care te poate lua prin surprindere, iar frigul îți poate pune probleme dacă nu ești pregătit din toate punctele de vedere. De aceea, atunci când ieși afară în sezonul rece, ca să nu fii surprins de condițiile meteo nefavorabile, asigură-te că ți-ai luat toate măsurile de precauție când vine vorba de ger, zăpadă, ploaie sau vânt.

Iată câteva sfaturi utile cu ajutorul cărora să treci cu bine peste o zi geroasă de iarnă.

Alimentație sănătoasă

Pentru a-ți păstra temperatura corpului la un nivel optim, consumă lichide calde, precum ceai, supe sau o cană cu lapte încălzit. Include în alimentația ta preparate condimentate, preferabil bogate în proteine. Usturoiul, ghimbirul, ardeiul iute, piperul au un rol benefic asupra corpului tău atunci când este frig afară, pentru că îți stimulează circulația și îți pun sângele în mișcare. De asemenea, consumă fructe și legume, pentru că au foarte multe vitamine și minerale esențiale, care îți ajută sistemul imunitar să lupte împotriva virusurilor de sezon.

Folosește îmbrăcăminte și încălțăminte adecvată

Ca să faci față frigului, iar temperaturile scăzute să nu aibă un impact negativ asupra corpului tău, îmbracă-te în straturi și folosește încălțăminte de calitate atunci când ieși afară. Trebuie să te protejezi de ger din cap până în picioare. În primul rând, ai nevoie de o pereche de bocanci groși și călduroși, în care să nu pătrundă apa sau zăpada. De asemenea, de o geacă impermeabilă de iarnă, căciulă, o pereche de mănuși, pulover și un hanorac.

Mișcarea e benefică

Dacă ai de gând să ieși afară, nu este recomandabil să stai pe loc, ci să îți pui mereu sângele în mișcare, pentru a nu apărea senzația de tremur. Atunci când tremuri, corpul îți transmite că are nevoie de căldură, de aceea, mușchii tăi se contractă. În consecință, dacă simți că îți este foarte frig, nu sta pe loc, ci pune sângele în mișcare. O altă soluție ar fi să te adăpostești înăuntru pentru o anumită perioadă, până te mai dezmorțești puțin, iar după aceea să îți duci traseul până la capăt.

Ia-ți provizii alimentare cu tine

Pentru că vei depune efort, deci vei pierde calorii, va trebui să te hrănești constant ca să îți recapeți energia, iar corpul tău să nu sufere. Deci, ia cu tine niște batoane energizante, anumite tipuri de nuci sau alte alimente care nu ocupă mult spațiu și le poți depozita în buzunar. De exemplu, când stai la semafor sau iei o pauză ca să îți verifici telefonul, ia și o mică gustare, iar astfel temperatura corporală se va menține la un nivel optim.

Pregătește-te din timp pentru lupta cu gerul

Dacă iarna nu e anotimpul tău preferat și îți place să îți petreci majoritatea timpului în casă atunci când se instalează sezonul rece, nu este recomandat să dai piept cu frigul fără să te fi pregătit, în prealabil. De aceea, înainte să îți petreci foarte mult timp în frig, antrenează-ți corpul pentru temperaturile foarte scăzute. Ieși zilnic sau măcar la câteva zile la plimbări scurte prin cartier, ca să te aclimatizezi. Astfel, când vei fi nevoit să parcurgi distanțe lungi pe jos, gerul nu te va surprinde.

Ca să treci cu bine peste o zi geroasă de iarnă, trebuie să te pregătești din timp și să îți iei toate măsurile de precauție. Înainte să ieși în frig, asigură-te că te-ai îmbrăcat corespunzător, în straturi, cu haine groase, impermeabile și poartă o pereche de bocanci de calitate, în care să nu pătrundă apa. Consumă lichide calde, precum ceai sau supe. Pune-ți sângele în mișcare, ia-ți provizii cu tine și antrenează-ți corpul pentru temperaturile scăzute.

Ai imagini sau informaţii care ar putea deveni o ştire? Trimite-ne un mesaj la numărul 0744.882.200 pe Whatsapp sau Signal

×
Parteneri
x close