Antena 3 CNN Life Știinţă O rocă marţiană îi uimeşte pe cercetători. Ce au descoperit savanţii

O rocă marţiană îi uimeşte pe cercetători. Ce au descoperit savanţii

Sursa foto: Foto: astrobob.areavoices.com
de S.T.    |    04 Ian 2013   •   16:53

Cercetătorii sunt uimiţi de o rocă marţiană găsită în deşertul Sahara. Analizele au demonstrat că aceasta se distinge de orice alt meteorit marţian studiat până în prezent.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, această rocă conţine mai multă apă decât în mod normal. Specialiştii susţin că acest exemplar seamănă foarte mult cu rocile vulcanice de pe suprafaţa marţiană, examinate de roverele Spirit şi Oportunity, scrie Associated Press.

Până acum, pe Terra, au fost descoperite aproximativ 65 de roci marţiene, cele mai multe fiind găsite în Antarctica sau Sahara. Cea mai veche datează de acum 4,5 miliarde de ani.

Cel mai nou meteorit descoperit, NWA 1034, botezat şi "Black Beauty" (Frumoasa Neagră) a fost donat Universităţii din New Mexico. Cercetătorii au realizat o serie de teste asupra meteoritului şi pe baza semnăturii chimice şi-au dat seama că provine de pe Marte.

Având o vechime de 2,1 miliarde de ani, acesta este al doilea cel mai vechi meteorit marţian format în urma unei erupţii vulcanice. Totodată, există dovezi care atestă faptul că a fost modificat de apă.

Deşi cantitatea de apă eliberată în timpul încălzirii meteoritului a fost mică, ea tot este considerată mai mare decât în cazul altor meteoriţi.

Oamenii de ştiinţă au declarat că aceste analize sugerează că a existat o interacţiune cu apa într-o perioadă în care planeta era uscată şi prăfuită.

În prezent, specialiştii realizează alte teste asupra rocii pentru a stabili cât timp a petrecut aceasta în spaţiu şi de cât timp se afla în Sahara înainte de a fi descoperită.

Subiecte în articol: Terra