Antena 3 CNN Life Știinţă Joaca de-a DUMNEZEU. O descoperire care poate schimba complet lumea

Joaca de-a DUMNEZEU. O descoperire care poate schimba complet lumea

de M.C.    |    22 Oct 2013   •   19:16

Cercetătorii de la universitățile Yale și Harvard au făcut primul pas spre a trasnspune în realitate ficțiunea doctorului Frankenstein, anunță abcnews. Aceștia au reușit să modifice codul genetic al unui organism. Alfabetul genetic al bacteriei E.coli a fost modificat, rezultatul fiind o nouă bacterie, rezistent la infecțiile virale.

”Este pentru prima dată când codul genetic a fost modificat fundamental” a spus Farren Isaacs, profesor asistent de dezvoltare moleculară și celulară la Yale. Profesorul a publicat un articol, alături de George Church de la catedra de medicină de la Harvard. Cercetarea lor se bazează pe biologia sintetică, destinată modificării sistemelor biologice naturale în folosul omenirii.

Modficarea a fost făcută prin înlocuirea unor secvențe din ADN cu unele sintetice. Este pentru prima dată când genomul unui organism este modificat în totalitate de către om.

”Deoarece codul genetic este universal, cercetarea noastră are implicații în biotehnologie și deschide noi posibilități practice” a mai spus Isaacs.

Bacteria modificată nu doar a devenit rezistentă la virusuri, însă ar putea fi folosită ca mijloc de admnistrare a medicamentelor, sau drept compus pentru materiale noi.

Se schimbă regulile la ITP! Klaus Iohannis a promulgat legea