Antena 3 CNN Actualitate 200 de kilometri pe oră pentru trenurile din poligonul de la Făurei

200 de kilometri pe oră pentru trenurile din poligonul de la Făurei

200 de kilometri pe oră pentru trenurile din poligonul de la Făurei
05 Noi 2008   •   21:46

În sfârşit, putem merge cu trenul cu 200 de kilometri pe oră. Pentru început, câţiva kilometri şi doar în cerc, undeva, pe la Făurei. Acolo s-a inaugurat un poligon de încercări pentru locomotive şi vagoane. Acum ne mai ramane doar o reţea de cale ferată la fel de bună ca poligonul.
Poligonul de la Făurei este împărţit în două inele. Unul de 13 kilometri cu viteză maximă de testare de 200 de kilometri pe oră, pe parcursul căruia sunt instalate cinci podeţe. Celălalt inel are doi kilometri şi 200 de metri, tot cinci podeţe şi este prevăzut pentru viteze maxime de 60 de kilometri pe oră. Cu alte cuvinte, să tot testăm locomotive şi vagoane. După care, bucuroşi de performanţe, să ne întoarcem la... viteza melcului.
Viitorul e, însă, luminos. În câţiva ani ne vom afunda în scaunele trenurilor din România la viteze de 200 de kilometri pe oră. Şi aşteptăm şi TGV-ul pe la noi. Ludovic Orban, ministrul transporturilor, a declarat: "Sper să aducem în 8-10 ani întreaga reţea feroviară a României la condiţiile de calitate ale acestui inel feroviar. În doi ani-trei ani, de la Braşov până la Constanţa se va putea circula pe condiţii similare".
Mai e până atunci. În schimb, ca să nu ne facem sânge rău degeaba, la Făurei vor putea să-şi testeze vagoanele şi locomotivele şi companiile străine. Evident, contra cost. Şi vagoanele româneşti care vor să iasă în ?lumea bună", adică în Europa de Vest, vor avea nevoie de ok-ul poligonului de la Făurei. Costul investiţiei este de 10 milioane de euro.
Observator

×
Parteneri
A început distribuirea pensiilor pe luna mai. Anunţul Poştei Române
x close