Antena 3 CNN Actualitate Acum e clar! Așa suntem păcăliți în magazine!

Acum e clar! Așa suntem păcăliți în magazine!

Acum e clar! Așa suntem păcăliți în magazine!
Sursa foto: foto: Pixabay.com
02 Apr 2018   •   23:28

Grupul de cercetare al consumatorului „Which?” a identificat mai multe tactici folosite de către comercianți pentru a-i atrage pe cumpărători. De la plasarea produselor pe raft, până la culoarea etichetelor, totul e foarte bine gândit.

Cconsumatorii sunt influentați în mod subconștient să aleagă acele produse care aduc cele mai mari profituri. Spre exemplu, prețurile arborate sub formă de steaguri, deasupra raioanelor, sunt concepute cu un asemenea scop. Se pare că vederea noastră periferică observă mai ușor obiectele în mișcare, potrivit ziarulnational.md.

Apoi, există un motiv și în spatele etichetelor roșii. Când le văd, oamenii le asociază automat cu tăierile de preț, chiar și atunci când nu este cazul.

Și plasarea produselor joacă un rol la fel de important. Astfel, berea se regăsește adesea lânga scutece, pentru că bărbații ar cumpăra acest tip de produse în mod obișnuit în serile de vineri.

Interesant este și modul în care ne uităm la rafturi, pe care le „citim” la fel ca pe o carte: de la stânga la dreapta și de sus în jos. Din această cauza, brandurile premium plătesc o sumă de bani în plus pentru ca produsele lor să fie plasate la nivelul ochilor. Supermarketurile cresc prețurile, de obicei, puțin câte puțin, de la stânga la dreapta, ca să nu ni se pară că există o diferență prea mare de la un produs foarte ieftin la unul foarte scump.

Cel mai adesea, produsele cu cele mai mici prețuri sunt asezate pe rafturile de jos, deci cumpărătorii trebuie să depună un mic efort suplimentar ca să le vadă și să le pună în coș.

×
Parteneri
Patronii de păcănele riscă amenzi de 200.000 de lei dacă nu închid afacerile
x close